Lammhults och Abstracta inviger nytt showroom i Stockholm

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2017 13:30 CET

Lammhults och Abstracta showroom

Lammhults och Abstracta inviger nytt showroom i Stockholm

Under Stockholm Furniture Fair 2017 slår Abstracta och Lammhults upp dörrarna till sitt nya showroom, utformat i samarbete med Wingårdhs Inside. Den 550 kvm stora utställningen, i en karaktäristisk modernistisk byggnad från 1939, ger företagen möjlighet att visa upp större delen av sina kollektioner.

”Konceptet är baserat på lokalens ursprungliga karaktär. Vi har fokuserat på att bevara och förstärka rummets avskalade industriellagestalt och att utveckla detaljer som reflekterar varumärkena. Rummet har ett spännande dramaturgi som löper från intimt och mörkt till öppet och ljust, vilket vi valt att förstärka”, berättar Gert Wingårdh.

Uppdragets största utmaning var att skapa ett showroom med en tydlig karaktär, och samtidigt en tidlös och bestående bas som erbjuder möjlighet för utställningar som växlar över tiden. Årets produktutställning har genom sin övergripande kulörställning även den sin grund i den modernistiska tidseran. Med utgångspunkt i grundfärgerna – rött, gult, blått – har Wingårdhs gjort en tolkning som präglar alla produkter i utställningen.

Lammhults och Abstracta är marknadsledare inom sina respektive områden: möbler och akustik. Båda företagen riktar sig mot företag och organisationer med höga krav på form, funktion och kvalitet.

Vårt showroom är en av de viktigaste plattformarna för att levandegöra våra varumärken. Både Abstracta och Lammhults ser fram emot att ta emot sina samarbetsparters i denna spännande lokal.

Kontakt

Ulrika Johansson-Ståhl, Marknadschef Lammhults, 070-883 8775, ulrika.johansson-stahl@lammhults.se

Åsa van Drumpt, Marknadschef Abstracta, 070-697 2641, asa.vandrumpt@abstracta.se

Helena Toresson, arkitekt på Wingårdhs, 073-060 0569, helena.toresson@wingardhs.se