Lammhults på Stockholm Furniture Fair 2017

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2017 08:00 CET

Penne stol

På Stockholm Furniture Fair 2017, en av de viktigaste händelserna i möbelbranschen, presenterar Lammhults ny design, vidareutvecklingar samt ett urval från befintligt sortiment.

Ny är stolen PENNE, av tyska formgivarna Julia Läufer & Marcus Keichel. PENNE lanserades på Orgatec 2016, då med sits och rygg i polypropylen. Nu kompletteras serien med en version i trä.

Fyrfaldigt prisbelönta bordssystemet ATTACH, formgivet av Troels Grum-Schwensen, har vidareutvecklats och erbjuder nu även bord i höjd 90 cm. ATTACH lanserades till Stockholm Furniture Fair 2016 och har under ett års tid redan vunnit fyra designutmärkelser; IDA; International Design Award, European Aluminium Award and Design S – och alldeles nyligen även IF DESIGN AWARD 2017.

Nytt är också DECO bord designat av Julia Prytz, en av deltagarna i Lammhults X-WORKS projekt.

Långsiktiga designsamarbeten i form av produkter från Foersom/Hiort-Lorenzen kommer också att visas. Danskarna presenterar flera produktuppdateringar på sitt befintliga sortiment, exempelvis stolarna GRADE och ARCHAL, samt CAMPUS stol som firar 25-årsjubileum 2017 och som fortfarande är en storsäljare och en av de viktigaste produkterna i företagets historia.

Montern, ritad av Wingårdhs arkitekter, visar även tongivande produkter av Anya Sebton och Gunilla Allard, två andra tydliga exempel på Lammhults långsiktiga och nära designsamarbeten.

Cecilia Hallberg, VD, Lammhults, säger: "Vi är engagerade i ständig utveckling för att kunna erbjuda våra kunder det allra bästa. Vi strävar också efter att hålla hela vårt sortiment aktuellt över tid. Det vi gör ska vara långsiktigt, relevant och attraktivt."