Lammhults sittmöbel Aperi belönas med det prestigefulla German Design Award

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2016 11:00 CEST

Aperi

Aperi fåtölj och soffa, design Läufer & Keichel för Lammhults, får "Winner Award" i två kategorier av German Design Award; "Furniture" och "Universal Design".

Från och med idag, 25 oktober, kommer Aperi att visas i Lammhults monter, Hall 10.2/K038, på Orgatec i Köln.

Aperi, som är den första produkten framtagen i samarbete mellan Lammhults och Läufer & Keichel, lanserades i år och har hittills presenterats på Stockholm Furniture Fair och Salone del Mobile in Milan med stor framgång.

Aperi står för ett mjukt välkomnande på det moderna kontoret. Det dynamiska kontoret blir undan för undan lika bekvämt som hemmet, medan hemmet ofta används som kontor. Livsstil innebär nu arbetsstil, och Aperi utgör en balans av båda.

Aperi finns som fåtölj samt soffa i två bredder. Sittelementets visuella karaktär ger en enhetlig designfamilj. Den synliga sömmen framhäver de olika storlekarna och fåtöljens skarvar och ger sittelementet identitet och värme. Som ett alternativ kan sydda sömmar i avvikande färger användas.

Tyska Design Award är det tyska Designrådets högsta, internationella designpris. Målet:  att upptäcka, presentera och lyfta fram unika designtrender. Därför belönas varje år bidrag av högsta kvalitet inom produktutveckling och kommunikationsdesign, som alla på sitt sätt är banbrytande inom det internationella designlandskapet. Design Award lanserades 2012 och är en av de mest respekterade designtävlingarna i världen.

Juryn för tyska Design Award består av designexperter från olika discipliner. De kommer från näringslivet, utbildning och vetenskap samt designbranschen och er erkända som ledande inom sina respektive områden.

För vidare information, vänligen kontakta:
Ulrika Johansson-Ståhl, Marknadschef, +46 708 83 87 75 eller ujs@lammhults.se

Cecilia Hallberg, VD, +46 472 26 95 20 eller cecilia.hallberg@lammhults.se