Nu presenteras ”ADD Work” och ”Add Move”- nylanseringar i Lammhults multifunktionella stolsserie ”ADD” i design av Anya Sebton

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2016 14:30 CET

Formgivaren Anya Sebton tar ännu ett steg i utvecklingen av den framgångsrika pallen och stolen ADD. Förutom det grafiskt starka uttrycket erbjuder serien ”ADD” nu närmast obegränsade möjligheter vad gäller dynamiska arbetsmiljöer. Som ytterligare komplement till ADD-serien går ”ADD Work” och ”ADD Move” hand i hand med dagens krav på design, funktion och ergonomi.

ADD WORK

”ADD Work” är den klassiska arbetsstolen i modern tappning - en stol i rörelse, ritad för det samtida konferensrummet såväl som för arbetsplatsen. Med ett snurrstativ på hjul finns stolen även i en höj- och sänkbar version. En proportionerlig, gjuten stolsrygg som mjukt formar sig runt användarens rygg erbjuder avslappnat sittande för längre möten och skapar balans i stolens uttryck. Formgivningen utlovar högsta komfort och samtidigt optimal mobilitet.

Anya Sebton säger: ”I ”ADD Work” har jag skapat en all-round stol för olika typer av arbets- och mötesplatser. Jag ville ge denna nätta arbetsstol sin helt egen karaktär genom att låta estetik och ergonomi lyfta varandra.”

Liksom föregångarna, ”ADD pall/stol”, erbjuds ”ADD Work” med sits och rygg i polyuretan alternativt i tyg eller läder, eller i kombination, med lackerat eller kromat stativ. Stolen finns även utan ryggstöd för ett ännu mer aktivt sittande. Sitthöjden är 46 alt 63 cm.

ADD MOVE

”ADD Move” är en lite nättare variant av arbetsstol och finns även den med eller utan rygg och i två höjder. Stolen, som har ett fyrbensstativ på hjul, finner sin plats såväl på arbetsplatsen som i mötesmiljöerna. I formgivningen finns ledord som komfort, förtroende och säkerhet. Samma utföranden gäller för ”ADD Move” som för ”ADD Work”.

Anya Sebton fortsätter: ”ADD Move” ger ett nytt ansikte till de dynamiska arbetsmiljöerna som en flexibel, multifunktionell och platssnål arbetsstol. Det starka grafiska uttrycket följer formspråket från den ursprungliga produkten ”ADD” pall.”

”ADD” pall/stol och nu ”ADD Work” och ”ADD Move” tillgodoser vårt behov av att kunna variera oss i vårt arbete. Rörelse och aktiva möten ena dagen, tid för eftertanke och reflektion den andra dagen. ”ADD” adderar värde i vardagen.

Add-serien har en perfekt balans mellan design och funktion, och med en naturlig vinkel erbjuder sitsen en idealisk ergonomisk position. Bättre cirkulation ger mer syre till hjärnan vilket i sin tur förbättrar koncentrationen. Det estetiska uttrycket hämtar inspiration från den grafiska, tidlösa formgivningen som kännetecknar Lammhults genom historien.

Anya Sebton är utbildad på Beckmans och har formgivit för Lammhults sedan 1998. Hon finns representerad i ett stort antal prestigefulla projekt med sina produkter, inte minst Arlanda Airport. Anya Sebton har också mottagit en rad design-utmärkelser och blivit omskriven i tidskrifter världen över.