Generös försäkring gör Kajkanten till en tryggare bostadsaffär

Förutom rätt läge är arkitektur, kvalitet – och den ekonomiska tryggheten viktigt när man köper bostad. Det visar bland annat en undersökning hos de som anmält intresse för bostadsprojektet Kajkanten i Limhamns sjöstad. ELF Development har därför utvecklat branschens kanske mest generösa trygghetsförsäkring - ELFs Tryghetspakke - som ger ett lugn åt bostadsköpet.

– Den svenska bostadsmarknaden har präglats av viss osäkerhet under en tid. Vi har dock en stark tro på den svenska bostadsmarknaden och betraktar denna osäkerhet som ett kortvarigt fenomen. Vi försöker naturligtvis alltid vara lyhörda för våra kunders behov och lanserar nu ett attraktivt trygghetspaket som vi hoppas även kan påverka bostadsmarknaden i stort i rätt riktning, säger Ludvig Find, VD, ELF Development.

I korthet ger ELFs trygghetsförsäkring köparen – flexibelt inflyttningsdatum, avbokningsskydd, skydd mot dubbel boendekostnad och prisfallsskydd (marknadsgaranti). Skydden, som täcker en rad eventualiteter, ingår för alla som köper bostad i Brf Styrbord i Limhamns Sjöstad under 2018 och är alltså inget man behöver köpa till eller komplettera med. Utöver dessa skydd finns de sedvanliga garantierna och försäkringarna som garanterar att bostäderna och föreningens ekonomi är långsiktigt hållbara.

– Att köpa bostad är bland de största affärerna man gör i sitt liv och då är det viktigt att man känner sig trygg från första kontakt till inflyttning. Med ELFs Tryghetspakke tar vi bort onödig oro och våra kunder får möjlighet att fokusera på den positiva upplevelsen det innebär att planera och flytta in i ett helt nytt och individuellt anpassat boende, säger Claes Jeppsson, projektutvecklare på J+S Projektutveckling.

För mer information, kontakta Claes Jeppsson, utvecklare, J+S Projektutveckling,

+46 (0)70-20 55 125, claes.jeppsson@jsprojektutveckling.se. Besök också www.kajkanten-limhamn.se och www.landgren.com/nyproduktion/kajkanten

Bakom Fastighetsprojektet Kajkanten Limhamns sjöstad står nordiska ELF Development, väletablerad fastighetsutvecklare i Danmark, med en fastighetsportfölj i Storköpenhamn värderad till ca 1,8 miljarder danska kronor och ca 2000 nya bostäder i produktion och Malmöbaserade J+S Projektutveckling, en fristående projektutvecklare med lång och bred erfarenhet av stads- och bostadsutveckling i Öresundsregionen. För ytterligare information om ELF, besök elfdevelopment.com eller kontakta CEO Ludvig Find på lf@elfdevelopment.dk eller ring +45 28 59 62 50