Snabbladdande iskall I-PACE

Snabbladdande iskall I-PACE

Snabbladdning på under 45 minuter bekräftas för Jaguar I-PACE

Jaguars helt eldrivna I-PACE utlovar såväl snabbladdning som hög prestanda när den börjar säljas 1 mars. Jaguar I-PACE kommer att ha kapacitet att ladda från 0% till 80% på mindre än 45 minuter, via en DC 100kW laddare. Med en laddningstid på under 45 minuter och sportbilsprestanda tillsammans med den praktiska nyttan hos en SUV gör I-PACE till den perfekta vardagsbilen – för skolskjutsning, jobbpendling och vinterfrusna dagar.

“Inte nog med att I-PACE laddar tillräckligt snabbt och smidigt för att passa kundernas krav i vardagen, den bjuder också på stark och fokuserad prestanda under en mängd olika förhållanden och klimat. I kombination med kompetensen från vår hyllade PACE-familj ser den här eldrivna prestanda-SUV:en ut att bli något helt unikt.” Säger Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director

Kunderna kommer att kunna använda elnätet till att ladda batteriet och samtidigt förbereda kupétemperaturen inför nästa resa. Möjligheten att förbereda bilen före avresa säkerställer maximal räckvidd, prestanda och komfort även under väldigt kalla eller varma temperaturförhållanden.Föraren kan i förväg ställa in laddningstider och förberedelser via bilens InControl-system eller med smartphoneappen Remote som är lika lätt att ställa in som ett vanligt larm.

Fyrhjulsdrift testat under arktiska förhållanden vid -40 °C

Efter rigorösa tester i extrema terränger och temperaturer på Jaguar Land Rovers vintertestanläggning i Arjeplog har I-PACE visat sig kunna bemästra arktiska förhållanden vid temperaturer ända ner mot -40 °C.

"Att I-PACE utför så bra under extrema förhållanden, understryker verkligen det fantastiska arbetet från Jaguar I-PACE-laget och det fyller mig med stor förtroende för att den här bilen kommer att passa svenska kunder under de mest extrema väderförhållandena ", säger Jonas Lindow Country Director Jaguar Land Rover

Skandinavisk kund testar I-PACE under extrema förhållanden

Tony Westerlund, som själv funderar på att köpa bilen, ställde några intressanta frågor kring hur det är att leva med I-PACE under arktiska förhållanden, i synnerhet när det gäller stabilitet och dragkraft på is och snö. För att ge honom bra svar på hans frågor beslöt Jaguars ingenjörer sig för att bjuda över honom till Arjeplog för att låta honom köra bilen och se hur den testats för att säkerställa prestanda under extrema förhållanden

Jaguar I-PACE presenteras live 19:00 den 1 mars 2018