Åsa Keane ny VD på Landskapslaget

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2017 06:30 CET

Foto, Max Goldstein

Åsa Keane, tidigare hållbarhetsstrateg och gruppchef på White arkitekter, blir VD för ett av Sveriges ledande kontor för stadsbyggnad och landskapsarkitektur.

- Det ska bli mycket roligt att få leda Landskapslaget. Jag brinner för det som är företagets kärnverksamhet - att våra miljöer ska vara vackra, innehålla välmående grönska och att ekosystemen är resilienta så att vi kan möta framtida klimatförändring. Medarbetarna har ett stort engagemang i de gemensamma rummen i den täta staden, säjer Åsa Keane.

- Åsa har drivit hållbarhetsfrågor t.ex. i projektet c/o city. Vi är väldigt glada att Åsa Keane blir en del av vårt lag, säger Bengt Sandlund styrelsens ordförande.

- Rekryteringen av Åsa är ett värdefullt tillskott som innebär att Landskapslaget ytterligare stärker vår profil som ett ledande företag inom jämlik stadsplanering, säger styrelseledamoten Göran Cars.

Åsa börjar i februari

Landskapslaget är ett av Sveriges största fristående landskapsarkitektkontor. Med våra olika arkitektkompetenser arbetar vi med allt mellan husen – stadsbyggnad och landskapsarkitektur, för utveckling av staden som funktionell och attraktiv livsmiljö. Kontoret har mer än 40 års erfarenhet, består av drygt 30 medarbetare och ägs av fyra delägare. Kontor vid Slussen, Stockholm