Överenskommelse med stadsnätschefen klar

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 13:27 CET

Med anledning av stadsnätschef Patrik Gillsviks tidigare uttalanden publicerade på webbsidan Avpixlat är Johan Holmstedt, VD på Landskrona Energi AB, tydlig med att detta varit ett felaktigt agerande som strider mot företagets värderingar. Patrik Gillsvik stannar kvar i företaget, men får nu lämna sin nuvarande tjänst.

Johan Holmstedt påbörjade igår en intern utredning av händelsen och nu är beslut taget.
”Patrik Gillsvik kommer att lämna sin nuvarande post som stadsnätschef och även lämna ledningsgruppen, men han stannar kvar i företaget på en annan tjänst”, säger VD Johan Holmstedt.

Johan Holmstedt anser sig ha varit väldigt tydlig med att agerande som strider mot organisationens värderingar inte är acceptabelt.
”Jag och Patrik är överens om beslutet och han är införstådd i att sådant agerande inte stämmer överens med det Landskrona Energi står för”, fortsätter Johan Holmstedt.

Johan Holmstedt går själv in som tillförordnad chef för avdelningen stadsnät, tills ledningen hittar en mer permanent lösning.

”Jag ber om ursäkt för mina uttalanden och tar avstånd från de åsikterna”, säger Patrik Gillsvik.

På Landskrona Energi har man internt talat öppet om saken med alla medarbetare.

”Det som har varit har varit, nu måste vi gå vidare från detta”, säger Johan Holmstedt.

För mer information kontakta:
Johan Holmstedt, VD Landskrona Energi AB, tel. 0418-47 08 50.

Landskrona Energi levererar el, fjärrvärme och stadsnät till privat- och företagskunder i hela Landskrona.