Nystart för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Nu står det klart vilka som blir Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings nya franchisetagare i Umeå. Det är Pär Carlsson och Jonas Eriksson som går in som delägare. Båda två kommer närmast från HusmanHagberg, men har tidigare arbetat som mäklare inom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Umeå.

- Det känns otroligt bra att få tillbaka Pär och Jonas till oss. Pär har en lång och gedigen erfarenhet av bostadsmarknaden i Umeå och är en erkänt duktig mäklare. Jonas har på kort tid etablerat sig som en mycket framgångsrik mäklare i stan, och har i flera år arbetat som fastighetsmäklare i Stockholm, säger Fredrik Lundberg, bankchef Länsförsäkringar Västerbotten och huvudman för fastighetsförmedlingen.

Pär och Jonas drar igång mäklarkontoret inom kort och kommer att husera i Länsförsäkringar Västerbottens lokaler. I januari flyttar både Länsförsäkringar Västerbotten och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling till det nya kontorshuset på Rådhusesplanaden

- Vi ser mycket fram emot att återvända till Länsförsäkringar. Det finns en enorm efterfrågan på både bostadsrätter och villor i hela kommunen. Det är helt enkelt stor rotation på boenden i Umeå. När vi flyttar in i de nya lokalerna längs Rådhusesplanaden får vi dessutom stans fräschaste kontorslokal med ett helt oslagbart läge, säger Pär Carlsson i en kommentar.

Med fastighetsförmedlingen stärker Länsförsäkringar Västerbotten sitt helhetskoncept, med bank försäkring och fastighetsförmedling under ett och samma tak.

- Vi ser det som ett mervärde för våra kunder, hos oss kan de samla hela sin ekonomi under ett och samma tak. En självklarhet i vårt erbjudande och en trygghet för kunden, säger Fredrik Lundberg.

För mer information, kontakta:

Fredrik Lundberg, bankchef Länsförsäkringar Västerbotten, 070-308 91 48
Pär Carlsson, reg. fastighetsmäklare Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, 070-279 19 96

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling AB är ett helägt dotterbolag till de 23 länsförsäkringsbolagen, Länsförsäkringar AB och Länsförsäkringar Bank AB. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är landets snabbast växande mäklarkedja och finns representerade i hela landet, med 160 bobutiker (mäklarkontor) från norr till söder och över 700 medarbetare.

• Finans

• bostad
  • fastighetsförmedling
  • fastighet
  • mäklare

• Västerbotten

Närhet skapar trygghet. Länsförsäkringar Västerbotten är ett kundägt bolag med Västerbotten som enda marknad. Vi erbjuder våra kunder komplett ekonomisk service, med tjänster kring bank, försäkring och fastighetsförmedling under ett och samma tak.

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom det lokala länsförsäkringsbolaget får våra kunder en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.

Fredrik Lundberg

Marknadschef bank/liv 090-10 91 48