Lantmännen Färskbröd återkallar bröd

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2007 15:51 CET

Lantmännen Färskbröd AB har beslutat att återkalla brödet Axa Balance Kärnor/Protein+ med bakdag från 2007-01-23 till 2007-02-13.

Anledningen är att det har upptäckts främmande föremål i råvaror från extern leverantör. Detta gäller bröd bakade i Eskilstuna och Göteborg och berör således kunder i Mellansverige och södra Sverige. Kunder i norra Sverige är inte berörda.

Lantmännen Färskbröd Konsumentkontakt nås på telefon 020-796 795.

Mette Kann, Kvalitetschef, +45 23 68 51 90

Linda Johansson, Marknadsdirektör, 0706-106 01 06

Fakta/Lantmännen Färskbröd

Lantmännen Färskbröd är ett av Sveriges största bageriföretag med varumärken som Bageri Skogaholm, Axa och Schulstad. Lantmännen Färskbröd utvecklar matbröd och kaffebröd för att alla ska kunna äta gott och sunt utan att behöva göra avkall på matglädje och livskvalitet. Lantmännen Färskbröd ingår i affärsområdet Lantmännen Unibake som är Europas största bagerikoncern. Lantmännen Unibake har 4 300 anställda, är verksam i 16 länder och omsätter 6 miljarder kronor. Lantmännen Unibake är en del av Lantmännen som ägs av 49 000 svenska lantbrukare. Läs gärna mer på www.lantmannen-unibake.com.