Magnus Johansson - ny vd för Lantmännen Axa

Styrelsen i Lantmännen har utsett Magnus Johansson, 34 år, till ordinarie vd för Lantmännen Axa. Magnus Johansson har haft rollen som tf vd sedan den 1 december 2006. Magnus Johansson har haft många olika befattningar inom Lantmännen Axa, senast posten som marknadsdirektör. Han har även internationell erfarenhet genom sitt ansvar för uppbyggnaden och lanseringen av nya koncept i bland annat Lettland och Ukraina. - Vi är både glada och stolta över att kunna presentera en vd som kommer från det egna leden. Det är min övertygelse om att Magnus gedigna kunskap och förankring i verksamheten kommer att innebära fortsatta framgångar för Lantmännen Axas olika varumärken, berättar Jörgen Sallenhag, Lantmännens tf vd. - Den marknad som vi agerar på står inför flera spännande utmaningar. Det ska bli roligt att få jobba vidare och utveckla företaget till att bli en ännu starkare aktör på konsumentmarknaden, säger Magnus Johansson. För ytterligare information kontakta gärna: Magnus Johansson, vd Lantmännen Axa, mob 0709-27 87 47 Eva Lagerstam, informationschef Lantmännen Axa, mob 0709 - 27 80 98 Lisette Schulman, kommunikationsdirektör Lantmännen, mob 0735-31 01 23 Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 49 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 30 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.se Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 44 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 30 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com