Lappset expanderar verksamheten till att omfatta idrottsplatser

Lappset expanderar verksamheten till att omfatta idrottsplatser

Lappset Sweden tillverkar och säljer parkmöbler, lekparker och utegym. Nu expanderar Enköpingsföretaget verksamheten till att även omfatta idrottsplatser och underhållstjänster. Detta genom försäljning av olika typer av konstgräslösningar för bland annat fotbollsplaner, tennisplaner och agilitybanor. Bakom expansionen ligger Lappsets finska moderbolag Lappset Group som i början av året startade ett nytt dotterbolag, Lappset Idrottsplatser AB, för ändamålet.

Lappset Idrottsplatser erbjuder utöver konstgräs också air domes (övertryckshallar) samt underhållstjänster för detta. Underhållstjänsterna omfattar allt från montering och underhåll till säkerhetsbesiktningar och återvinning.

- Nu kan Lappset erbjuda ett heltäckande utbud av konstgräslösningar för såväl lekplatser, fotbollsplaner och andra idrottssammanhang. Vår tjänst för drift och service, PlayCare, gör att vi kan serva våra kunder såväl med produkter som med tillhörande underhållstjänster, säger Katja Skånér VD för Lappset.

För mer information om Lappset Idrottsplatser: www.lappsetsport.se

För mer information, kontakta:
Katja Skånér
katja.skaner@lappset.com

Jesperi Loponen
jesperi.loponen@lappset.com

Om Lappset
Lappset Group är en av världens ledande tillverkare av lek-, park och träningsutrustning. I produktutbudet finns aktivitetsutrustning för såväl barn som vuxna och äldre. Våra lekplatser, utegym, seniorgym och parkprodukter skapar glädje för miljoner människor i över 50 länder. Tillverkningen av parkutrustning sker i Enköping, där även Lappset Sweden har sitt kontor. Moderbolaget Lappset Group ligger i Rovaniemi, vid polcirkeln i Finland. Läs mer på www.lappset.se