Lärarförbundet väljer ny styrelse

Lärarförbundets kongress fortsätter på sin tredje dag med bland annat val av ordförande och styrelse. Under kvällen delas också Göra skillnad-priset ut vid en ceremoni i Blå hallen i Stockholms Stadshus.

Göra skillnad-priset delas ut i tre kategorier till lärare som gjort skillnad i sin skola, i sin kommun eller i sin avdelning:

Arbetsplats:
Arbetsplatser där Lärarförbundets insatser har ökat förutsättningarna att lyckas som lärare. Det kan handla om en utvecklingsinriktad arbetsorganisation eller om att man på ett föredömligt sätt knutit ihop skola, lärarutbildning och forskning.

Avdelning:
En avdelning som har jobbat med allt från opinionsbildning till att synas i varje medlems vardag.

Individ:
Personer som nått framgång på områden som är viktiga för lärarna.

Nominerade till ordförande, 1:e och 2:e vice ordförande och förbundsstyrelsen samt beskrivningar av de nominerade till Göra skillnad-priset finns på vår kongresswebb, www.lararforbundet.se/kongress.

Viktiga hållpunkter under torsdagen
08.45-10.00   Val Förbundsordförande, 1:e vice och 2:e vice Ordf, förbundsstyrelse
11:00-12:00   Allt börjar med en bra lärare – exempel från Zimbabwe
Representanter från ZINTA närvarar
ca 21.00        Vinnare av Göra Skillnad-priset presenteras i Blå Hallen

Kongressen går att följa direkt via blogg, chatt och livesändning. Mer information finns på Lärarförbundets webbplats lararforbundet.se/kongress.

Upplysningar:
Lärarförbundets pressjour      08-737 6902    press@lararforbundet.se
Presschef Claes Nyberg          070-215 4338
Pressekreterare Pontus Haag   0701-72 00 39

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 230 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.

• lärarförbundet
  • styrelse