Nyhet -

Nyhet! Larsa Foods utökar sin traditionella vitostserie med ytterligare två sorters tärnad salladsost i marinad.

Larsa utökar sin Salladsost Classic linje med två nya produkter i en praktisk mindre förpackning á 150g som passar perfekt till sallad eller snacks.

• Salladsost i olja med örter
  • Salladsost i olja med chili

Den tärnade vitosten är mild och mjuk i smaken. De två sorterna ligger i en god kryddmarinad med rapsolja, som även passar ypperligt att använda till dressing. Vitost har sitt ursprung i det babyloniska riket och är än idag en av de viktigaste basprodukterna runt Östra Medelhavet. En stor del av Larsas fokus och specialitet är på just färskvaror vilket inkluderar ett brett sortiment av olika vitostar samt yoghurt. Mer om vitostens historia samt en vitostguide finns på Larsas hemsida. Salladsost i olja med örter och Salladsost i olja med chili finns centrallistad på Bergendahls från v.37.

Om Larsa

Larsa Foods är ett familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från Medelhavet till Sverige. Grundaren Husam Meizar har en enkel filosofi: de bästa, mest genuina produkterna till priser som gör att alla kan äta god mat med influenser från länder som vi lärt oss att älska. Larsas sortiment har sedan 1994 växt från naturell 10 % yoghurt i hink, ayran och ett brett vitostsortiment till att även innefatta oliver, baljväxter, ris och olja. Än idag, 20 år senare, växer Larsas sortiment för varje år. Företaget innehar även agenturen för några andra varumärken som SutidiyarI, Doux, STI och Conserves Modern Chtaura.

Företagets namn Larsa har en historisk betydelse och kommer ursprungligen från en forntida stad i södra Mesopotamien. Larsa Foods produkter är idag listade hos bl.a. Bergendahls och Axfood samt finns även hos välsorterade livsmedelsbutiker runt om i Sverige.

För mer information och önskemål om varuprover kontakta:

Maria Meizar, marknadschef, Larsa Foods AB

maria@larsafoods.se