Larsa kompletterar sortimentet med ytterligare en äkta Grekisk yoghurt, nu med 2% fett och 9,5% protein!

Efter försäljningssuccén med grekisk 0% yoghurt kompletterar Larsa sitt sortiment med ytterligare en grekisk yoghurt, nu innehållande 2% fett och 9,5% protein, försäljning i butik från v. 8. Yoghurten tillverkas på ett mejeri i norra Grekland av mjölk som dagligen hämtas upp från lokala gårdar inom en radie på 40km ifrån mejeriet. Tack vare att mjölken hämtas upp lokalt så behövs bara en pastörisering vilket medför att alla näringsvärden bibehålls bättre.

”Grekisk yoghurt är ett mathantverk med lång tradition, som vi tycker saknar motstycke i andra länder. Vår förkärlek till helt naturell yoghurt som inte är smaksatt, leder vår produktutveckling mot ett fullskaligt yoghurtsortiment som nu innefattar fettfritt (0%), fettsnålt (2%) samt standard (10%). Vår nyhet är likt vår populära 0% yoghurt, naturligt proteinrik på grund av filtrering. Den lilla extra fetthalten på 2% gör en skillnad i smaken och är ett fantastiskt substitut för den som älskar den lena och krämiga smaken som finns i grekisk standardyoghurt men önskar ett något mer fettsnålt alternativ” Säger Maria Meizar, Marknadsansvarig Larsa Foods.

Larsas grekiska yoghurt är perfekt att äta till frukost, mellanmål eller ”on the go”. Yoghurt är en viktig basvara i matkulturen runt Mellanöstern och Östra Medelhavet och tillsammans med övrigt färskvarusortiment har Larsa hög trovärdighet vad gäller genuina smaker från dessa båda kök!

Larsas grekiska 2% yoghurt finns att hitta på Ica samt City Gross fr.om v.8.
Även Grekisk yoghurt (10% fett) finns tillgänglig hos Willys & Hemköp från v8.

• ayran
  • yoghurt

Larsa Foods är ett familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från östra Medelhavet i Sverige. För över 25 år sedan lanserade Larsa 10% Medelhavs-yoghurt i hink samt den turkiska yoghurtdrycken Ayran i Sverige. Namnet Larsa har en historisk anknytning och kommer från en forntida stad i södra Mesopotamien. Namnet speglar företagets inriktning på mat från östra Medelhavet och Mellanöstern men symboliserar även historia, mathantverk, tradition och matkultur.

Följ oss gärna på Instagram, Facebook