Nyhet! Larsa Foods kompletterar Ica´s vitostsortimentet med ekologisk getost från Grekland!

Vitost är en av de viktigaste basvarorna kring Östra Medelhavet och en stor del av livsmedelsföretaget Larsa Foods fokus och specialitet. Det stora intresset för ekologisk och hälsosam mat som getmjölk samt influensen av nya matkulturer gör att konsumtionen av vitostar och yoghurt växer stadigt i Sverige. Larsa´s ekologiska getost från Grekland är en krämig vitost med lätt sälta och syrlighet samt en aromatisk smak av getmjölk. Getternas bete, Larsas unika vitostrecept och ostens mognad ger den här vitosten en unik karaktär!

Gruppen vitostar är stor och innefattar förutom vitost, tillverkad av komjölk i olika fetthalter, även övriga får-, get- och Fetaostar. Larsas vitostsortiment innefattar även Grillost, Halloumi och vasselosten Anari från Cypern.

– Vi introducerade vitostar på den svenska marknaden redan 1994 och har även sammanställt en guide på vår hemsida där vi delar med oss av allt vi lärt oss med åren, säger Maria Meizar, marknadschef på Larsa Foods. Vitosten kan användas i så mycket mer än enbart sallad och vi hoppas att vi med tiden kan inspirera till nya recept och traditioner, avslutar Maria.

Ekologisk Getost finns listad på Ica från och med vecka 38. Utpris till konsument kommer att vara cirka 24,95:- /styck.

• vitost
  • grekland
  • getost

Larsa Foods är ett familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från Medelhavet till Sverige. För över 20 år sedan lanserade familjeföretaget Larsa 10% yoghurt i hink och den turkiska yoghurtdrycken Ayran i Sverige. Namnet Larsa har en historisk anknytning och kommer från en forntida stad i södra Mesopotamien. Namnet speglar företagets inriktning på mat från östra Medelhavet och Mellanöstern men symboliserar även historia, tradition och matkultur.. Följ oss på Twitter, Facebook