LASS Sverigetvåa på Masters-SM i Jönköping

På lördagen fortsatte Masters SM med många fina simningar från LASS-simmarna som totalt under SM-tävlingarna tog hem 20 individuella guld och åtta lagkappsguld. Anette Philipsson (45-49 år) fortsatte med att sätta svenskt rekord på 200 ry med tiden 2.47.27 och tog ytterligare guld på 50 och 100 fr. Fin guldsimning var det också för Göran Fält (50-54 år) som vann 100 br på 1.22,25 och Helena Gällerdal Högfeldt (35-39 år) som tog hem segern på 100 br på 1.35,23. På 1500 fr simmade Sofie Pettersson (25-29 år) under det tidigare svenska rekordet på fina tiden 20.03,13, men blev slagen av Neptuns Mikaela Persson. I de tre mixedlagkapperna (Hans-Peter Magnusson, Helena Gällerdal Högfeldt, Göran Fält, Anette Philipsson) i åldersklassen 160-199 år var det tre mycket hårda fighter med Neptuns lag, där LASS stod för tre starka simningar och knep förstaplatsen på alla tre lagkapper strax före Neptun som stod som lagsegrare för detta års långbane Masters SM med LASS som god tvåa.

På bilden ses hela LASS Mastersgäng på SM i Jönköping

• simtävlingar