SUM-SIM, Carl Norlander, guldmedaljör på 400 medley (P15 o Y), vid första dagens tävlingar i Borås.

Vid dagens tävlingar på SUM-SIM, i Borås, kom Carl Norlander (P15 o Y) på första plats på 400 medley på nytt personligt rekord, 44.47.55.

Madelene Andersson, simmade in på 3e plats på 800 frisim (F16-17), 9.19.96.

Sofia Henell (F15 o Y) slog sitt personliga rekord med 3 sek på 800 frisim, sluttid 9.57.32 och 12e plats.

Dagens förmiddagspass började med mycket bra försökssimningar på 100 frisim av Carl Norlander (P15) och Grim Sjöberg (P16 - 17), vilket tog båda till final på kvällspasset. Carls finalsimning resulterade i en 4e plats (56.09) vilket är en bra placering. Daniel Olsson simmade in på tiden 2.20.96 på 200 ryggsim (P16-17) vilket är en kapning av personliga rekordet med 3.7 sekunder, vilket bådar gott inför höstens tävlingar.

Lagkappslaget (Daniela Kindstrand, Elin Elm, Sofia Henell och Lovisa Lampi) på 4x100 frisim(F15 o Y) gjorde resultatmässigt en bra laginsats, trots små missar i simningen. Här finns potential till förbättring.

Herrlaget  på 4x100 medley (Oskar Gannholm-Johansson, Grim Sjöberg, Carl Norlander och Daniel Olsson)(P16-17) gjorde en mycket bra laginsats med flera personliga rekord, slutade med en 8e plats.

Följ tävlingen via LiveTiming med startlistor, heatlistor, resultat och liverapportering.

Mer information: LASS ungdomstränare Jens Persson, 0734-26 00 26

• simtävlingar