Plaza Edition by Per Söderberg - Exklusivt på Lauritz.com

Snart lanseras Plaza Edition by Per Söderberg, möbelserien som är ett pionjärprojekt. Det är första gången som Lauritz.com lyfter fram en enskild svensk formgivare. Det är även första gången tidningen Plaza Magazine gör ett liknande samarbete.

Per Söderberg har tillsammans med Plaza tagit fram en specialupplaga av sin möbelkollektion No Early Birds, i nya färger och material. Kollektionen består av matbord, soffbord, bänkar, pallar och ett hyllsystem – allt lokalproducerat med ekologiska material. Från den 10 november och två veckor framåt säljs möblerna exklusivt på Lauritz.com.

– Samarbetet med Plaza har varit väldigt inspirerande och att sälja möblerna på auktion hos Lauritz.com blir ett spännande sätt att nå en ny publik, säger Per Söderberg.

Prisbelönta Plaza Magazine har en historia av att samarbeta med framstående kreatörer men har aldrig förut stått bakom en möbelkollektion.

– Det är något vi länge velat göra, säger Elin af Klintberg, chefredaktör på Plaza Magazine.
– Vi är mycket nöjda över möjligheten att samarbeta med Per Söderberg då vi har ett besläktat formspråk, vilket möbelkollektionen också uttrycker.

Lauritz.com är Nordens största auktionshus på nätet. Deras ambition är att stötta tillväxten av unga formgivare och konstnärer.

– Med 800 000 kunder i över 200 länder hoppas vi kunna sprida kännedomen om Per Söderberg och hans spännande möbler till fler människor, säger Mette Rode Sundström, vd på Lauritz.com.
- Som en stark aktör på designscenen möter vi både många kommande och redan etablerade talanger, som förtjänar uppmärksamhet och att göra succé med sin kreativitet och innovation.

Plaza Edition by Per Söderberg visas i Lauritz.coms showroom, Slakthusgatan 22 vid Globen från den 11 november fram till 24 november.

För mer information om samarbetet Plaza Edition by Per Söderberg kontakta:
No Early Birds/Per Söderberg, per@noearlybirds.se, 0705-41 44 61
www.noearlybirds.se
Plaza Magazine/Chefredaktör Elin af Klintberg, elin@plazamagazine.com, 08-50 11 88 00
www.plazapublishing.se
Lauritz.com/Marknadskoordinator Sofia Sunnerlöf, sofia.sverige@lauritz.com, 0704-23 14 20
www.lauritz.com

Foton: Philip Karlberg