AronChupa är andra artistsläppet till festivalen Big Day Out!

AronChupa eller Aron Ekberg tog hela världen med storm när han 2014 släppte singeln "I,m an Albatraoz" och låten har nu spelats över 180 miljoner gånger enbart på Spotify. För AronChupa har resan bara börjat och den 13:e augusti intar han mainstage på festivalen Big Day Out i Örebro!

AronChupa spottar ur sig hits och det senaste släppet "Little Swing" spås att bli en av sommarens stora plågor. Om man försöker summera vad som hände efter succén med "I,m an Albatraoz" så blir det ett imponerande cv på kort tid. Över 400 miljoner visningar på Youtube, inbjuden att spela på Ultra Music Festival Miami, topp 10-placeringar på listor i över 50 länder varav 5 var förstaplaceringar, över 200 miljoner lyssningar på Spotify och skivkontrakt med Sony.

- AronChupa gjorde sin första spelning nånsin i nattklubben på Villa Strömpis 2014 så det kändes häftigt att han kommer tillbaka till vår festival efter ha blivit en stor stjärna på den internationella klubbscenen, säger Christopher Gothnier, bokningsansvarig för festivalen.

BDO Big Day Out är precis som det heter "en stor dag ute" tillsammans med fantastisk musik, underbara människor och en känsla av frihet! Tidigare bekräftade artister är den italienska superduon VINAI.

Biljetterna till Big Day Out 2016 finns att köpa nu:
www.bigdayout.se