​PKFITTAN- En stand up om livet som politisk korrekt

PKFITTAN- En stand up om livet som politisk korrekt

Frimis Salonger, 27 mars
Insläpp: 19:30
Showtid: 20:15
Åldersgräns: 18 år

Köp era biljetter online genom att klicka HÄR!

PKFITTAN- En stand up om livet som politisk korrekt

Sveriges självutnämnde PK-fitta talar ut i Örebro!

Hur är det egentligen att vara Politiskt korrekt? Blir man en s k. PK-fitta bara för att man är feminist, ger en slant till tiggare och handlar ekologiskt. I komikern Elina Du Rietz tokhyllade ståuppshow reder hon ut PK-begreppet samtidigt som hon kämpar med sina egna fördomar. Hon blandar stand up med skådespeleri, och väver ihop showen med karaktärer från huset där hon bor, trots att det är extremt icke PK att härma andra.

Men går det ens att göra stand up o samtidigt vara PK?

Och varför har begreppet PK blivit ett skällsord?

”- Det är mycket att stå i som PK-fitta. Jag försöker göra allting rätt, återvinna, handla ekologiskt, skänka pengar till behövande, prata med flyktingar och köra gasbil.

Men det är ju också sjukt jobbigt att behöva tänka på varenda grej en köper, är den ekologisk, giftfri, djurtestad? Hur många tiggare kan jag ge pengar innan jag själv går i konkurs. Och hur mycket bröstmjölk finns det egentligen kvar efter sex års amning? Tur ändå att en kan lämna in hunden på det könsneutrala hunddagiset i Hornstull.” Säger Elina Du Rietz

Showen har spelats för fulla hus på Södra Teatern i Stockholm samt har turnérat under hösten – 18. Nu åker showen vidare till ytterligare sju städer.

Följ med i Elinas värld och möt en livs levande PK-fitta!

Såhär tyckte kritikerna:

“Att skoja kring pk-inkonsekvenser, felslut, misstag och provocerande ”godhet” kan många göra, men att som Elina du Rietz gestalta det på ett smart, roligt och – som viktig slutkläm – tankfullt och kärleksfullt sätt, det är svårare. En större scen till pk-fittan, tack.” Niklas Wahllöf, DN

“En av många höjdare är när hon försöker undvika att snacka ras på det könsneutrala hunddagiset” Eskilstunakuriren

PK-FITTAN- en stand up om livet som politisk korrekt.

Supportkomiker: Inkvoterad hen från Orten.

Regi: Lasse Karlsson

Om Elina Du Rietz

Elina är ståuppkomiker och skådespelare. Ni har förmodligen sett henne i något humorprogram på tv såsom, Solsidan, Partaj, Boymachine eller Sommaren med släkten. Just nu ser ni henne i den episka dansscenen mot Mikael Persbrant i Tårtgeneralen.

Elina inledde sin ståuppkarriär för 10 år sen genom att vinna nybörjartävlingen Bungy Comedy och därefter direkt bli upplockad och turnera med de största komikerna i landet såsom Henrik Schyffert, Adde Malmberg, Babben och Lennie Norman.

Hon är ständigt runt på svenska ståuppklubbar och de senaste åren har hon även turnérat landet runt med humorsuccén Osvajpade Diamanter.

Äntligen vågar hon sig ut på egen hand.

Turnéplan våren 2019

5 feb GÄVLE

6 mars KRISTIANSTAD

13 mars VÄSTERÅS

14 mars GÖTEBORG

27 mars ÖREBRO

28 mars OSBY

3 april UMEÅ

LaWeKa driver i dag Pitcher´s i Örebro AB , Lawe Restaurang AB (Villa Strömpis) Frimurarholmen AB (Frimis Salonger & Trädgård), Eventcenter i Örebro AB (Prison Island), Sooshi samt Happy Order AB.

LaWeKa är en privatägd koncern sedan 2008 och bedriver verksamheter inom restaurang-, nöjes-, kongress-, catering-, hotell-, konferens och upplevelseindustrin i Örebro.

Ambitionen är att leva upp till våra kunders höga krav och sticka ut med nytänk och framåtanda inom nöjen och möten i Örebro. Vår devis är kort och gott: -Allt som inte är under utveckling, är under avveckling.