NComVA utsedda till Årets Rookieföretag på Innovationsgalan

NComVA utsedda till Årets Rookieföretag på Innovationsgalan

LEAD-bolaget NComVA vann igår utmärkelsen Årets Rookieföretag, ett pris som delas ut av Danske Bank till årets mest lovande företag som ett led i att lyfta innovation och entreprenörskap i Fjärde Storstadsregionen. Prissumman på 100 000 kronor delades ut under Innovationsgalan som avslutade v.45 2011.

Juryns motivering:
Årets Rookie 2011 är ett ungt företag som redan lyckats med att skapa uppmärksamhet på en internationell marknad präglad av hård konkurrens. Kombinationen av stora visioner, innovativt tänkande och ett modernt marknadskoncept borgar för en mycket spännande framtid. I bolaget förenas regionens spetsforskning med en strategisk affärsmässighet vilket gör NComVA till en värdig vinnare av Danske Banks Rookiepris 2011.

Äran och priset överlämnades till glada pristagare av Lennart Ulfsbo från Danske Bank under Innovationsgalan i Linköping med över 500 deltagare.

NComVA (Norrköping Communicative Visual Analytics) utvecklar avancerad dynamisk webbaserad visualisering för att analysera, kommunicera och presentera stora mängder statistikdata. NComVA är ett spin-off företag från Linköpings Universitets visualiseringsforskning och bolaget sitter sedan juni 2010 i LEADs lokaler i Norrköping.

NComVA var nominerade till årets Rookiepris tillsammans med ChargeStorm och Qlean Scandinavia.

Tobias Åström, Teknisk chef, NComVA, tel 070 288 25 14
Mikael Jern, VD, NComVA, tel 070 316 90 02
Lennart Ulfsbo, Danske Bank, 0752-48 24 01

___________________________________________________