Det snabbväxande fintech-bolaget LeanDev har tecknat ett samarbetsavtal med Visma Finance.

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2019 08:02 CET

Först ut är en lösning för fakturafinansiering som är direkt integrerad i Vismas affärssystem. Visma Finance är en nysatsning från programvarukoncernen Visma som verkar i gränslandet mellan fintech, affärssystem och banksektorn

“Tillsammans med LeanDev har vi utvecklat en digital lösning för att automatisera hela processen för hantering av nya kunder samt kundkännedom. Genom en smidig och helt automatiserad process där vi i realtid uppdaterar kundinformation kan vi snabbt erbjuda våra kunder smarta finansieringslösningar”, säger Johannes Hill, VD på Visma Finance.

Vismas nya tjänst Betalt Direkt gör det möjligt för småföretagare som har ett aktiebolag att sälja fakturor direkt i sitt bokföringsprogram. När fakturan säljs, övertar Visma kundfordran och säljaren får betalt redan nästa bankdag. Tack vare tjänsten kan småföretagare snabbt och smidigt förbättra sin likviditet och undvika risken att inte få betalt. Allt sker i realtid, automatiskt och direkt i bokföringsprogrammet Visma eEkonomi. LeanDevs flexibla och skalbara molnteknologi utgör grunden för hantering av nya kunder samt kundkännedom.

Visma eEkonomi är det första bokföringsprogrammet i Sverige som erbjuder möjligheten till finansiering samtidigt som fakturan skapas.

“Vår gemensamma moderna lösning är en förutsättning för Vismas nya finansieringslösningar och vi är givetvis stolta och glada över förtroendet. Det gynnar både slutkund som får en förstklassig kundupplevelse och minskar risken för penningtvätt och bedrägeri”, avslutar Fredrik Ulvenholm, VD på LeanDev.

För mer information, kontakta:

Fredrik Ulvenholm, VD på LeanDev, fredrik.ulvenholm@leandev.se , 0708-725128

Johannes Hill, VD på Visma Finance, johannes.hill@visma.com, 0735-100 566

Om Visma Finance

Visma Finance är en del av Visma, vilka erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 9 500 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 199 miljoner euro under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Om LeanDev

LeanDev är en ledande leverantör av molnbaserade core banking plattformar. Vår framtidssäkrade plattform erbjuder hög grad av självbetjäning, flexibilitet, öppna API:er och marknadens kortaste time-to-market, vilket möjliggör för våra kunder att enkelt skapa och lansera nya intäktsströmmar. LeanDev är det moderna molnbaserade alternativet till kostsamma, traditionella core banking lösningar. Läs mer www.leandev.se.

Kommentarer (0)

Kommentera