LeanDev utvecklar nästa web-baserade generation av Kontek Lön

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2013 15:16 CET

LeanDev, ett svenskt systemutvecklingsföretag med eget dotterbolag i Kina, fick redan 2011 i uppdrag att utveckla nästa generation av ett av de ledande löneprogrammen på den svenska marknaden, och kan nu avslöja att kunden är Kontek Lön AB. Utvecklingsarbetet har inneburit en komplett nyutveckling  med ökad flexibilitet och skalbarhet som följd, med bibehållen marknadsledande användarvänlighet.

Kontek erbjuder produkter och tjänster inom löneadministration. Företaget valde att anlita LeanDev för att modernisera sitt storsäljande löneprogram. Det nya programmet får ett helt nytt webbaserat användargränssnitt och ska kunna köras på alla hårdvaruplattformar. Användarna kan välja mellan att få programmet levererat som molntjänst eller via det traditionella alternativet att installera löneprogrammet lokalt på löneadministratörens dator.

”Vår kunskap och erfarenhet inom systemutveckling med agila metoder var avgörande för att vi vann affären. Kunden får en professionell och lättanvänd programvara som kommer att stärka deras position på marknaden ytterligare”, säger Lars Johansson, VD på LeanDev. ”Att vi fått deras förtroende ser vi som ännu ett bevis på att vår modell för utveckling av avancerade systemstöd fungerar.”

Läs mer på www.leandev.se om oss och om våra kunder.

LeanDev är en svensk systemutvecklare och systemleverantör inom Bank och Finans med ett helägt dotterbolag i Beijing, Kina, där all vår utveckling görs. Vi vänder oss främst till nischbanker och kreditmarknadsbolag. LeanDev grundades hösten 2007 och är personalägt.

Kommentarer (0)