Gå direkt till innehåll
GS18 T erbjuder lutningskompensation som är både kalibreringsfri och helt okänslig för magnetiska störningar.

Leica GS18 T – världens snabbaste RTK-rover med GNSS

Nu i november lanserar vi i Sverige världens snabbaste RTK-rover med GNSS

Leica GS18 T är den snabbaste och mest lättanvända RTK-rovern och smarta antennen med GNSS som du hittar på marknaden. Den besparar dig tid eftersom du inte längre behöver hålla stången vertikal - du får en korrekt avvägning även om den lutar! Denna innovativa smarta antenn med branschledande teknik som kombinerar GNSS och tröghetsnavigering (IMU) är den första i sitt slag på marknaden och erbjuder lutningskompensation som är både kalibreringsfri och helt okänslig för magnetiska störningar.

Eftersom du inte längre behöver övervaka blåsan och hålla avvägaren plant kan du fokusera på arbetsuppgiften och spara mer tid, än om du använt en konventionell mätmetod. Oavbruten, noggrann positionering i omgivningar med metallföremål i närheten – nu kan du mäta på platser som förut inte var möjliga. GS18 T kan användas direkt när du packar upp den, utan kalibrering.

Så här arbetar du med den i vardagen > > >

För mer information kontakta produktansvarig i Sverige:

Jonas Gunnarsson
Teknisk Säljare Geomatics
Region södra / Malmö

E-post: jonas.gunnarsson@leica-geosystems.com

Leica Geosystems – when it has to be right

I nästan 200 år har Leica Geosystems varit revolutionerande inom mätteknik och skapat helhetslösningar för professionellt bruk över hela världen. Leica Geosystems är kända för sina premiumprodukter och sin utveckling av innovativa lösningar. Branschfolk inom en mängd olika industrisegment, som flyg och försvar, säkerhet, bygg och tillverkning, förlitar sig på Leica Geosystems som leverantör av lösningar för alla geospatiala behov. Med produkter av hög precision och noggrannhet, sofistikerad programvara och pålitliga tjänster levererar Leica Geosystems värde varje dag för dem som formar framtiden för vår värld.

Leica Geosystems är en del av Hexagon – en ledande global leverantör av informationsteknologier som driver produktivitet och kvalitet med hjälp av geospatiala och industriella företagsövergripande lösningar. Hexagons lösningar integrerar sensorer, mjukvara, branschexpertis och kundens arbetsflöden i intelligenta informationsekosystem som skapar handlingsinriktade beslutsunderlag. Lösningarna används i ett brett spektrum av branscher.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har mer än 16 000 anställda i 46 länder och en nettoomsättning på omkring 3 miljarder euro. Läs mer på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB

Viktor Kastanius

Presskontakt Regional Portfolio Manager Surveying Solutions +46 (0)70-656 44 52
Filippa Savolainen

Presskontakt Nordic Marketing Coordinator Regional Marketing & Communication +358 40 579 4174
Jessica Karlsson

Presskontakt PR och media-ansvarig +46 70 352 4120

Din helhetspartner - vare sig det gäller stora eller små bygg, mark- och anläggningsprojekt

I över 200 år har Leica Geosystems fångat verkligheten genom innovativ mätteknik. Industrier som bygg, tillverkning, transport, jordbruk och energi förlitar sig på våra lösningar för att kartlägga allt från verksamheter, platser, städer och tillgångar. Vår teknik möjliggör för skarpa beslutsunderlag och bygger broar mellan det verkliga och digitala. För att säkerställa det vi ser, optimera det vi gör och förebygga det vi inte kan förutsäga. Teknologi som ger mervärde idag och nytta för imorgon. Sedan 2005 är Leica Geosystems en del av svenska Hexagon.

Leica Geosystems AB
Kronoborgsgränd 21