Lekia öppnar leksaksbutik på Triangelns köpcentrum i Malmö

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2019 16:17 CET

LEKIA EMPORIA, MALMÖ

Som en första av många kommande butiksöppningar så har Lekia skrivit kontrakt med Vasakronan för att etablera en ny leksaksbutik på Triangelns Köpcentrum i Malmö.

- Lekia tror på den fysiska butiken som ett viktigt format i vår omnikanalssatsning och vi siktar på att öppna ett stort antal butiker i viktiga och framgångsrika handelsområden i Sverige. Vi är väldigt glada för att öppna en bra fackhandelskedja för leksaker i centrala Malmö. Vi tror på att leken och leksaker är en viktig del i barns pedagogiska utveckling och när man besöker Lekia ska barnen få se, känna och klämma på det som lockar deras intresse. Genom att öppna en Lekia-butik på Triangelns köpcentrum når vi en stor del av vår målgrupp och ökar samtidigt vår marknadsandel i Malmö. Nu har Lekia snart 3 butiker i Malmö, sedan tidigare finns vi på Mobilia och Emporia, säger Lekias VD,

Baldvin Georgsson.

- Efter vår gemensamma framgång med Lekia-butiken på Emporia, så hade vi bestämt oss för att öppna i centrala Malmö. När den här lokalen blev ledig fanns där inga tvivel om att läget är perfekt. Vi kommer att öppna den nya butiken under våren, säger Anders Andersson som tillsammans med sin handlarkollega Marcus Andersson kommer att driva butiken. Förutom Emporia och Triangeln i Malmö som de äger tillsammans, så driver de även egna Lekia-butiker i Helsingborg, Löddeköpinge och Lund.

Lekia är Nordens största leksakskedja med 140 butiker i Sverige och Norge samt en omfattande importör av både leksaker och babyprodukter. Vi avser att för lång tid framöver finnas etablerade på alla intressanta handelsplatser i landet där förutsättningar med välskötta och inspirerande butiker drivna av engagerade handlare. Samtidigt kompletterar vi den fysiska butiken med näthandel i både Sverige och Norge, där vi erbjuder våra kunder ett ännu bredare sortiment för upphämtning i butik eller leverans hem.

Vi finns på den lilla orten, i det stora köpcentret och mitt i centrum. Våra butiker kan se olika ut inuti, men alla heter Lekia och har samma grundsortiment och kundpolicy. Det är viktigt för oss att du som kund ska uppleva hur enkelt och roligt det är att handla hos oss. Om du handlar en leksak i Malmö kan du byta den i Kiruna om det passar dig bättre.

Kommentarer (0)

Kommentera