Lekia öppnar ytterligare 2 leksaksbutiker

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2019 21:03 CEST

Idag den 9 maj 2019 öppnar Lekia två nya leksaksbutiker i Sverige. Det blir ytterligare en leksaksbutik i Stockholmsområdet. Den här gången i ett av Sveriges populäraste köpcentrum – Nacka Forum. Samtidigt så öppnar Lekia sin andra butik i Kristianstad, den här gången i det nyligen öppnade C4 Shopping.

- Lekia har i år tecknat avtal om 38 nya butiker i Sverige och Norge. Många har redan öppnat och vi har fått en enormt positiv respons från våra kunder. Vi är väldigt glada för att öppna en bra fackhandelskedja för leksaker i ett så prisbelönt och välskött köpcentrum som Nacka Forum är. Lekia tror även mycket på C4 Shopping i Kristianstad som snabbt blivit en populär handelsplats i nordöstra Skåne.

Leken och leksaker är en viktig del i barns pedagogiska utveckling och när man besöker Lekia ska barnen få se, känna och klämma på det som lockar deras intresse, säger Lekias VD, Baldvin Georgsson.

- Vår nya Lekia-butik kommer att finnas i den kanske bästa lokalen i hela Nacka Forum. Vi ser verkligen fram emot att erbjuda Nacka en riktigt fin leksaksbutik, säger Frederik Björk som kommer att driva butiken tillsammans med Caroline Björk. De driver även en Lekia / Babya-butik i Sickla.

- Vi kommer fira stort och vi ser fram emot att komma igång på en mycket fin galleria, säger Viktor Rempling som även äger Lekia-butiken på Långebro.

Lekia är Nordens största leksakskedja med 155 butiker i Sverige och Norge samt en omfattande importör av både leksaker och babyprodukter. Vi avser att för lång tid framöver finnas etablerade på alla intressanta handelsplatser i landet där förutsättningar med välskötta och inspirerande butiker drivna av engagerade handlare. Samtidigt kompletterar vi den fysiska butiken med näthandel i både Sverige och Norge, där vi erbjuder våra kunder ett ännu bredare sortiment för upphämtning i butik eller leverans hem.

Vi finns på den lilla orten, i det stora köpcentret och mitt i centrum. Våra butiker kan se olika ut inuti, men alla heter Lekia och har samma grundsortiment och kundpolicy.

Kommentarer (0)

Kommentera