5 anledningar som gör barnens sommar till den bästa någonsin

150 000 besökare om året kan inte ha fel. Det moderna sommarkollot i Dalarna hyllas av föräldrarna – och älskas av barnen. Och när man ser vad Leksand Sports Camp har att erbjuda är det lätt att förstå varför.

1. Alltid fartfyllt – över 50 olika aktiviteter

Upplev datorspelen på riktigt: Smyg genom röken och ducka för laserstrålar på Lazer Tag-arenan. Utmana de nya kompisarna med en runda på äventyrsgolfen. Eller sätt på hjälmen, säkra karbinhakarna och kasta dig ut på Zip-linen tjugo meter upp bland trädtopparna. På Leksand Sports Camp finns över 50 nervkittlande aktiviteter och 20 adrenalinfyllda sporter att uppleva.

2. Helpension

Fyra nyttiga mål mat om dagen och så mycket spring som möjligt! Smarta tips från Riksidrottsförbundet hjälper barnen att lära sig mer om god och nyttig mat. Samtidigt får de veta vad som händer i kroppen när man rör på sig. Allt för att lägga grunden till ett friskt liv – när de växer som mest!

3. Trygg vistelse i unik miljö

Leksand Sports Camp får barnen uppleva en helt unik miljö med gångavstånd till Sommarlandet – fullspäckat med roliga aktiviteter. Boendet i Leksands fyrstjärniga stugby inhyser åtta bäddar och soffgrupper för barnen att slappa i efter en fartfylld dag. Små grupper garanterar att alla får chansen att lära känna varandra, och varje barn får den uppmärksamhet de förtjänar. En utbildad kolloledare finns tillgänglig dygnet runt för varje grupp.

4. Åk tillsammans

Roligare med sällskap? Med skräddarsydda gruppbokningar behöver man aldrig känna sig ensam. Ta med hela fotbollslaget på sportresa, eller bjud in bästa kompisen – och upplev drömsommaren tillsammans! Allt för maximalt 750 kronor per person och natt.

5. Ingen/undvik krånglig planering
Att skicka iväg barnen på kollo behöver inte vara krångligt. När man bokar sommarkollo hos Leksand Sports camp ingår allt! För 750 kronor per person och dag ingår alla aktiviteter, fyra mål mat om dagen och modernt boende. Allt man behöver göra är att boka en plats via länken nedan – sedan sköter Leksand Sports Camp resten! Men passa på: Platserna håller redan på att ta slut. Just nu finns det platser kvar mellan 15-21 juni och 24-30 juni.

Sommarläger #1 – 15-21 juni: Gör sommarlovet till det bästa någonsin – på Leksand Sports Camp ingår allt. Läs mer och boka här.

Sommarläger #2 – 24-30 juni: Missa inte chansens att förgylla barnens sommar – platserna är snart fullbokade.

För 750 kronor om dagen ingår:

1. Tryggt boende i stuga på Leksand Strand.
  2. Nyttig mat: Frukost, lunch och middag på restaurang.
  3. Fritt inträde till Leksand Sommarland.
  4. Två organiserade sportaktiviteter per dag.
  5. Organiserade kvällsaktiviteter, t.ex. disco, minigolf.
  6. Utbildad personal dygnet runt.
  7. Fritt från alkohol, tobak och droger.