Pressmeddelande -

Lemontree är utsedda till Skandinaviens enda partner som får erbjuda nya och befintliga kunder support och underhåll för HP Softwares testverktyg.

Avtalet (SVI) med HP Software ger Lemontree rätt att teckna support- och underhållsavtal direkt med befintliga och nya kunder för testprogramvara från HP Software. Syftet är att ge kunderna tillgång till en proaktiv leverantör, lokal support och tillgång till tilläggstjänster genom Lemontrees Service Desk som f.n. används av ett 40-tal nöjda kunder.

För att bli SVI-partner krävs en hög kompetens och kapacitet inom samtliga HPs testprodukter och referenser från flertalet nöjda kunder. Det ställs även krav på etablerade processer för att kunna tillgodose kundernas behov och hjälpa dem att använda produkterna på rätt sätt för att maximera nyttan.

”Vi har jobbat med HP Softwares produkter i många år och har genomfört flertalet lyckade projekt, ofta med utmanande förutsättningar. En del kunder har vi redan support- och underhållsavtal med vilket ökat efterfrågan då vi med lokal närvaro och flexibla tilläggstjänster erbjuder ett mervärde för kunderna”, säger Per Welin, vd Lemontree Norge.

Lemontree är sedan många år tillbaka återförsäljare och partner till HP Software och har ett 50-tal personer i Sverige och Norge som arbetare med test och HPs produkter.

”Lemontree skiljer sig från de traditionella konsultföretagen genom att vi erbjuder återanvändbara lösningar och alternativa leveransmodeller. Vi ersätter traditionell, manuell testning med Automated Quality Management (AQUA) som adresserar hela processen från krav till produktion”, fortsätter Per Welin.

Avtalet omfattar även andra produkter och områden från HP Software som Lemontree återförsäljer och levererar kompetens och lösningar baserade på. Däribland UCMDB, DevOps och Vertica.

För ytterligare information:
Thomas Martinsson, koncern vd & grundare på Lemontree, +46 704 401 481, thomas.martinsson@lemontree.se

Per Welin, vd Lemontree Norge, +47 930 01 310, per.welin@lemontree.no

• Telekom

• Stockholm

Lemontree är en lösningsleverantör som levererar återanvändbara lösningar inom Quality Management och Informations Management för att förbättra våra kunders lönsamhet. Lemontrees framgång är intimt förknippad med vår erfarenhet och vår förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontree är ett flerfaldigt Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.

Jenny Fredén

Presskontakt Marknadschef 070-414 37 00