LensWay.se vinner pris för hetaste varumärket

E-handeln med optikvaror är en marknad med benhård konkurrens. Många aktörer slåss om pengarna handeln omsätter. Ny stor undersökning visar att LensWay är det företag som har bäst förspänt hos konsumenterna. Varumärket har utsetts till optikhandelns hetaste online.

- Att vi har den starkaste webbshoppen i segmentet accessoarer och inom optik i synnerhet är såklart oerhört glädjande. Men vi nöjer oss inte med det - under året kommer vår webbutik bli ännu attraktivare, säger marknadschefen Sofie Struwe.

Listan toppas av LensWay.se - före Guldfynd.se och Specsavers.se. Branschkollegor som Synsam.se, Smarteyes.se och Lenson.com återfinns först mellan plats fem och tio.

Resultatet grundar sig på rapporten E-handelns hetaste som är baserad på en omfattande undersökning där 3010 personer i Gfks riksrepresentativa Internetpanel har deltagit. Deltagarna fick betygsätta e-handelsföretag de har en relation till utifrån pris, utbud, service, enkelhet, shoppingupplevelse och ansvarstagande i samhällsfrågor.

LensWay.se är det enda varumärket inom nischen accessoarer som slår sig in på listan över de 50 starkaste märkena inom e-handeln.

• varumärke
  • glasögon