LensWay satsar på influencer marketing

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2016 08:30 CEST

Optikföretaget LensWay låter inflytelserika profiler lansera vårens solglasögonnyheter på Instagram. Målet med kampanjen är ökad varumärkeskännedom och försäljning bland en attraktiv målgrupp.

Sociala medier har under de senaste åren varit självklara marknadsföringskanaler i LensWays business. Tid och pengar har investerats för att vara branschledande på Facebook och andra sociala nätverk. Och man har lyckats. Bara på Facebook är antalet följare över 400.000.

Förra våren satsade LensWay dessutom på YouTube och bloggare istället för att konkurrera i kommersiell tv. Resultatet blev ett par uppmärksammande YouTube-filmer med kända bloggare i huvudrollerna. En idé som inspirerade. Synsam lanserade kort därefter egna filmer med just bloggare i fokus.

Nu testar LensWay återigen nytt: influencers marketing på Instagram. I samarbete med Beatly, som tillhandahåller en marknadsplats för influencer marketing, lanseras nu en Instagram-kampanj för solglasögon med några av de hetaste profilerna i sociala medier: Victoria Törnegren, Frida Fahrman, Joanna Johansson, Felicia Aveklew och Nicole Falciani.

- Genom att komplettera klassisk marknadsföring med rekommendationer från inflytelserika profiler hoppas vi på ökad varumärkeskännedom och försäljning bland en attraktiv målgrupp, säger LensWays marknadschef, Sofie Struwe.

LensWay har genom att vara prisvärda, innovativa och moderna blivit Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Allt sedan starten år 2000 har de med stor beslutsamhet strävat efter att visa hur kvalitet inte behöver kosta skjortan. Med snabba leveranser och förmånliga priser har LensWay också lett marknadsutvecklingen för kontaktlinser och glasögon i en mer rättvis och ärlig riktning.

Kommentarer (0)

Kommentera