Lesjöforsbolaget European Springs lanserar ny webbplats

Efter fem mycket framgångsrika år för Lesjöfors brittiska dotterbolag European Springs & Pressings, lanseraras nu en ny webbplats där företagets breda expertis och produktutbud presenteras.

European Springs nya webbplats finns på adressen www.europeansprings.com. Företaget är ett framgångsrikt dotterbolag till Lesjöfors som upplevt en enorm tillväxt på över 100 procent på fem år samt ökade vinstmarginaler.

Brett utbud av fjädrar

European Springs har två dynamiska tillverkningsenheter i London och Cornwall samt ett centrallager i Yorkshire som tillhandahåller Storbritanniens bredaste utbud av tryckfjädrar, dragfjädrar och vridfjädrar. Den nya webbplatsen innehåller detaljerad information om produkter och andra tjänster, tekniska pdf-filer och CAD-filer samt filmklipp som visar maskiner i arbete med Europeans Springs produkter.

Nya webbplatsen förmedlar stor kunskap

De ständiga förbättringarna i European Springs gör företagets vd Stuart McSheehy mycket nöjd:

-  Vi har upplevt en fantastisk organisk tillväxt de senaste fem åren som skapat en stabil bas inför framtiden. Sedan företaget startade för 65 år sedan har vi hela tiden utvecklats i takt med omvärlden, vilket fört oss till en ledande position i branschen. Via vår nya webbplats kan våra kunder nu följa oss mer i detalj, vad vi gör och hur vi gör det, och få en inblick i European Springs livsnerv.

Fortsatt expansion

Som en del i Lesjöforskoncernen har European Springs tillgång till ett omfattande kontaktnät samt bred och djup expertis med heltäckande kunskap inom fjäderområdet. Alla Lesjöforsbolag är medlemmar i IST, Institute of Spring Technology, som är ett oberoende, internationellt center för mekanisk fjäderteknologi.

-  I linje med företagets utveckling kommer vi inom de närmaste månaderna att utöka vår verksamhet till nya områden. Vi satsar på att närma oss kunder inom processtyrning, belysning samt flygindustri. Vi är övertygade om dessa inriktningar kommer att stärka våra framgångar och vårt rykte ytterligare, säger Stuart McSheehy.

För mer information om European Springs produkter och tjänster, besök www.europeansprings.com

• tryckfjädrar
  • dragfjädrar