Höj energin hos medarbetarna och fixa vårens utmaningar

Det är dags att höja energinivån i din organisation inför vårens utmaningar. Du får insikt i hur hjärnan fungerar och lär dig hur du höjer energin. Du kommer att få till fler avslut, hålla tidsplaner och gå nöjd på din julledighet. Leventa erbjuder ett seminarium med titeln "Konsten att få hjärnan energisk".

Vi vet att tillfälliga svackor på jobbet som tex seg start efter ett längre uppehåll eller för kort vila sänker en individs energi att prestera och leverera med ca 35-45 procent per dag. Vi vet också från en stor undersökning gjord av Gallup hösten 2012 att endast 13 procent människor ”brinner för sitt arbete” och resten 87 procent gör det inte. Företag vinner alltså mycket på att få igång människor ur svackor eller tillfälliga ”energidippar”.

- Vi känner ju till hur det brukar vara ibland, säger Kinga Lundblad, VD på Leventa. Du sätter dig vid ditt skrivbord, tittar igenom mailhögen, går igenom din "to do-lista" och funderar på hur ska jag hitta energin för att börja dagen på det bästa och mest effektiva sättet? Många arbetsuppgifter ligger framför mig och vissa är svårare än andra, vissa skapar glädje, andra känns mindre roliga och ibland för utmanande.
Det är nu i detta mentala läge som kunskap om hur hjärnan fungerar kommer väl till användning, fortsätter Kinga. Du kan nämligen kämpa emot denna psykologiska påverkan.
Vi kommer att ge dig nycklar för att din hjärna ska förstå hur du kan höja din energinivå och börja dagen på rätt sätt som tex; hur skapar jag psykologisk distans, hur boostar jag min kreativitet, vad innebär och hur använder jag mental kontrast och hur förväntningar påverkar fantasier är några av de saker som vi kommer att ta upp. Vi lovar också att det kommer att bli en skön "kul-faktor" inbäddad i seminariet avslutar Kinga.

Seminarierna bygger på forskningen om positiv psykologi. Det är bevisat att ungefär var tredje månad behöver vi en motivationshöjande åtgärd för att orka uppehålla vår energi både i privatlivet och arbetslivet. Ge dina medarbetare en energisk kunskapskick och du kommer att få så mycket tillbaka. Seminariet kommer att ge en förståelse för hur du kan agera i press, stress och utmaningar utan att tappa fart. Du får neurologiska grepp och kommer att bli mindre irriterad och få större acceptans för att vi människor är olika. Du kommer att se var och framför allt hur du ska fördela din energi för att orka hålla dina mål.

Leventa kommer till din organisation tidigt på morgonen tex i form av ett frukostmöte, på lunchen eller sen eftermiddag. Har du en planerad After Work eller en kickoff? Då kan det vara en programpunkt som uppskattas. Har du en avdelning, grupp eller delar av en organisation som behöver en positiv neurologisk kunskapskick? Då är detta seminarium rätt.

Vi kan genomföra seminariet på ca 2 h timmar & halvdag & heldag. Längden är beroende av hur djupt du önskar dyka in i hur hjärnan fungerar. Oavsett längd så kommer du att få med dig det du behöver för att förstå dig själv och andra på nytt sätt och bli mer energisk och effektiv.

Du kan boka Leventa´s populära seminarium genom att kontakta kinga.lundblad@leventa.se per mail. Du får också gärna ringa på 0704-530910 och prata med oss. Du kan också gå in på Leventa:s företagssida på Facebook  och skicka ett privat meddelande till oss så kontaktar vi dig omgående.