Nya kollegor till Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 09:00 CET

Nordens ledande företag för inspelning av proffsröster, Widevox - Online Voices flyttar in i Lexter och Pretty Productions lokaler i Stockholm.

- Oavsett om du söker en brittisk BBC-röst i 60 årsåldern eller sensuell italiensk röst  - har Widevox det. De är Nordens ledande företag för proffsröster. Vi är Europas främsta ljuddesigners. Vi kommer att ha många oerhört spännande synergier, säger Margareta Andersson, grundare av Lexter.

- Vi finns sedan tidigare i Göteborg, Linköping, Växjö och Helsingborg. Att etablera sig i Stockholm känns naturligt och spännande. Samarbetet med Lexter är en perfect match och vi är säkra på att både vi själva, och kunderna kommer att ha stor nytta av det, säger Kalle Widelius, grundare av Widevox.

För mer information, vänligen kontakta:

Karin Wahlén, Kult PR
karin.wahlen@kultpr.se

Lexter designar nyskapande ljud- och doftupplevelser i offentliga rum.
Som en av de ledande aktörerna i Europa skräddarsyr Lexter uppmärksammade koncept till bland annat handelsplatser, butiker, hotell och säkerhetsmiljöer.
Genom att ansvara för hela kedjan från idé till tekniskt genomförande av innovativ ljuddesign förstärker Lexter miljöns intryck, bygger atmosfär eller maskerar privat information.
Lexter har även producerat en rad uppmärksammade podcasts.

Kommentarer (0)