LG instiftar Drömstipendium

LG:s Drömstipendium ger en första knuff mot att förverkliga en dröm och är öppet för alla över 18 år bosatta i Sverige.

Nu instiftar LG ett stipendium – LG:s Drömstipendium. Med stipendiet vill LG hjälpa en person att förverkliga sin livsdröm. Stipendiet är tänkt att vara en första knuff, som kan vara avgörande för om man lyckas eller vågar ta steget.

- Genom våra produkter möjliggör vi en lite bättre vardag. Med våra satsningar på drömmar vill vi gå ännu längre och faktiskt möjliggöra en bättre framtid för fler. Drömmar förverkligas inte bara genom detta nya stipendium, utan ligger även till grund för våra satsningar på sponsring av Love Generation, Bounce och Tre Kronors Hockeyskola. Vi vill uppmuntra all till att tro på sin dröm, säger Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkes- och kommunikationschef på LG.

En jury, som består av bland annat representanter från LG, Peter Swartling och Ambra Succi från Bounce utser stipendiaten. Det faktiska stipendiet är på 25000 kronor. För att kunna söka måste man vara minst 18 år och bosatt i Sverige. Sista ansökningsdatum är den 1 september 2010. Mer information finns här: http://www.lg.com/se/dreams

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 80 000 anställda i 115 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2009 till 43,4 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning och Business Solutions. LG Electronics är också en av världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.