Optimus – ny serie smarta mobila enheter från LG

Optimus – ny serie smarta mobila enheter från LG

Under samlingsnamnet Optimus kommer LG under andra halvåret 2010 att lansera flera nya smartphones och en läsplatta som bygger på det senaste inom mobil teknik

LG Electronics presenterar nu LG Optimus, en ny serie innovativa produkter från LG som bygger på det senaste inom mobil teknik. LG kommer att introducera cirka tio nya smarta mobila enheter inom Optimus-serien globalt under andra halvåret 2010. Sortimentet av smartphones och läsplattor kommer att bygga på flera olika operativsystem, sträcka sig från instegsmodeller till premiumnivå och ha olika form och design och inbyggda funktioner. Allt för att erbjuda valfrihet och möta konsumenternas olika behov.

Först ut i den nya serien blir två Android-baserade telefoner – LG Optimus One och LG Optimus Chic. De kommer båda att lanseras med den nya och snabba versionen av operativsystemet, Android Platform 2.2 (Froyo).

LG Optimus One erbjuder de senaste mobila funktionerna från Google™ och kopplar upp sig enkelt mot Googles olika tjänster, såsom Google Android Market™, vilket ger en ofiltrerad och genuin användarupplevelse. Telefonen har också ett lätthanterligt användargränssnitt och en rad olika multimediafunktioner, vilket gör telefonen till en av de mest användarvänliga på marknaden.

LG Optimus Chic riktar sig mot en stilmedveten målgrupp med en modern design. Den ska utmana uppfattningen att avancerade Android-telefoner måste rikta sig mot de riktigt teknikintresserade för att nå en bred acceptans.

Utöver smartphones kommer LG att introducera sin första läsplatta senare under året. Med Android som operativsystem är målet att erbjuda en produkt med riktigt bra prestanda i en tunnare och smidigare design.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 84 000 anställda i 115 bolag, inklusive 84 dotterbolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2008 till 44,7 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions och Mobile Communications. LG Electronics är också världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lge.com.

LG Electronics Mobile Communications Company är ett globalt ledande företag inom mobil kommunikation. Genom sin framstående teknologi och innovativa design skapar företaget produkter som erbjuder kunder, världen över, en optimerad mobil upplevelse. Därtill driver LG utvecklingen av konvergerande tekniker och mobila dataprodukter. LG:s ambition är att bibehålla sin ledande roll inom mobil kommunikation genom en tilltalande design och smart teknologi.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.