Susanne Persson ny PR-ansvarig för LG Electronics i Norden

Susanne Persson ny PR-ansvarig för LG Electronics i Norden

Susanne Persson tillträdde tjänsten som nordisk PR-ansvarig för LG Electronics den 7 juni, och kommer att ansvara för att skapa och driva PR-projekt inom alla de produktområden som LG Electronics marknadsför och säljer på den nordiska marknaden.

– Dialogen med kunder och konsumenter är idag i centrum för varumärken och där spelar PR en mycket viktig roll. I vårt arbete med att stärka vårt varumärke i Norden är vi därför otroligt glada att ha Susanne på plats. Hon har en bakgrund och kompetens som stämmer väl överens med de behov vi har, säger Bjørn Ove Drabløs, vd på LG Electronics Nordic.

Susanne Persson kommer senast från ett vikariat som Nordic PR Manager på Adobe Systems Nordic. Dessförinnan arbetade hon under fem år som konsult på teknikinriktade PR-byrån Text 100 och har lång erfarenhet av att skapa och driva kampanjer inom både B2C och B2B.

– LG Electronics är ett intressant företag med många spännande produkter som verkligen ligger långt framme både vad gäller teknik och design. Att arbeta med ett så konsumentnära varumärke är ett riktigt drömjobb för mig och jag ser nu fram emot att vara en del av det stora förändringsarbete som inletts på den nordiska marknaden säger Susanne Persson, Nordic PR Manager på LG Electronics Nordic.

– Första prioritet blir att bygga pressrelationer, stärka vår närvaro i sociala medier och på alla sätt hjälpa till förmedla LG:s vision om att leverera innovativa produkter som inspirerar och gör att man får ut lite mer av vardagen, avslutar Susanne Persson.

Susanne Persson tar över presskontakterna på nordisk nivå efter Josephine Pedersen, som går vidare till en ny roll inom organisationen.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 80 000 anställda i 115 bolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2009 till 43,4 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning och Business Solutions. LG Electronics är också en av världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Norden. För mer information besök www.lg.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.