Företagsekonomi 100

Nyhet   •   Nov 02, 2011 09:13 CET

Det här är en grundläggande lärobok i företagsekonomi som presenterar företagsekonomins kärna. Boken ger en heltäckande introduktion i det företagsekonomiska ämnesområdet och presenterar företagsekonomins delar och sammanhang.

De pedagogiska idéerna är främst
- att koncentrera innehållet till den företagsekonomiska kärnan
- att framställa innehållet på ett sätt som passar studerande vid högskolor, universitet och annan vuxenutbildning, t.ex. företagsintern utbildning
- att eftersträva närhet till den empiriska verkligheten, d.v.s. moderna sätt att tänka kring, analysera och fatta beslut i syfte att påverka ekonomin i företag
- att kombinera teori och praktik genom att koppla ihop principiella resonemang med praktisk problemlösning.

Företagsekonomi 100 lämpar sig både för den som i första hand vill skaffa sig grundläggande kunskaper i företagsekonomi och för den som vill ha en stabil plattform som utgångspunkt för fördjupade studier i ämnet.

Övningsboken följer faktabokens indelning. Den innehåller ett stort antal uppgifter av varierande typ: instuderingsfrågor, diskussionsuppgifter, räkneuppgifter/ tillämpningsuppgifter och uppgifter som integrerar teori och praktik. Lösningar innehåller utförliga lösningsförslag till tillämpningsuppgifterna i övningsboken.

Om Författarna: Per-Hugo Skärvad är docent i företagsekonomi vid Företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet. Jan Olsson är universitetslektor vid Linköpings universitet.

Fakta om böckerna:
Titel: Faktabok, ISBN: 978-91-47-09634-3, Rek. Internetpris: 425 kronor exkl. moms

Titel: Övningsbok, ISBN: 978-91-47-09635-0, Rek. Internetpris: 291 kronor exkl. moms

Titel: Lösningar, ISBN: 978-91-47-09636-7, Rek. Internetpris: 178 kronor exkl. moms

Information:
ola.hakansson@liber.se, 040-25 86 12. För recensionsexemplar kontakta Jenny Söderqvist, jenny.soderqvist@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

Liber AB etablerades 1973 och är ett av Nordens största läromedelsförlag. Vi vill inspirera till ett gränslöst lärande med en bred utgivning av såväl tryckta som digitala läromedel och utbildningsmaterial för utbildningsmarknaden och professionella yrkesutövare. Liber AB ingår i Infinitas Learning som ägs är Bridgepoint Capital Ltd. Besök www.liber.se