Framgångsrika entreprenörer

Hur är det att starta ett företag? Vad bör man tänka på och hur möter man med och motgångar? I boken Framgångsrika entreprenörer möter läsaren 17 företagare som berättar om sitt entreprenörskap på ett entusiasmerande och inspirerande sätt.

Läsaren får inblick i hur de hittat sin affärsidé och vägen från start till framgång. De berättar öppet om framgångar och svårigheter och ger konkreta råd om vad som är viktigt att tänka på när man startar företag. Varje entreprenör ger också tips på nya intressanta affärsidéer.

I slutet av boken finns aktiverande arbetsuppgifter kring entreprenörskap.

Exempel på entreprenörer som intervjuats är grundarna till:

• Stadium

• FACE STOCKHOLM

• Gina Tricot

• EF Education

• Elite Hotels

• PEAB

• New Wave Group

• Tradedoubler

• Klockgrossisten

Boken bygger på Affärsvärldens bok Framgång. Tidningen Entreprenörs bokjury har utom tävlan omnämnt Framgång som en av de böcker som kan tjäna som läromedel för kommande entreprenörer med motiveringen att ”De inspirerande berättelserna, de goda exemplen och de handfasta erfarenheterna, de är minst lika viktiga som konsten att hantera intäktsanalyser och marknadsföringslagar.”

Titel: Framgångsrika entreprenörer, ISBN: 978-91-47-08302-2, 168 sidor

Annika Callerud, marknad
Tel: 08-6909094, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

• affärsidé