Fröken Flipp i nytt samarbete med läromedelsföretaget Liber

Liber startar ett samarbete med läraren och föreläsaren Charlotta ”Fröken Flipp” Karlsson för utveckling av nya läromedel.

Liber inleder nu ett samarbete med Charlotta Karlsson, mer känd som Fröken Flipp, för att ta nästa steg i förlagets läromedelsutveckling, med inriktning på samhällsorienterande ämnen och språk för årskurserna 7-9. Karlsson har i sitt uppdrag som verksamhetsutvecklare i Halmstad närhet till många yrkesverksamma lärare och god insyn i deras vardag i klassrummet – en kunskap och erfarenhet som är grundläggande för att lyckas med läromedelsutveckling.

– Som pedagog behöver jag många verktyg för att möta mina elevers behov, säger Charlotta Karlsson. Läromedel för mig innebär så mycket mer än bara ”en bok”. Ett läromedel är ett verktyg som ska stötta, inspirera, utmana och guida mig och mina elever i vår lärandeprocess. Ett läromedel är ett verktyg som ska vara såväl språk- som kunskapsutvecklande och, inte minst, ett läromedel är ett verktyg som ska bidra till lust och nyfikenhet i lärandet!

– Vi är väldigt stolta över att tillsammans med Fröken Flipp kunna ta ännu ett steg i vår utveckling av läromedel och utbildningsverktyg, säger Libers Per Granath Byrmo.

Har du frågor om samarbetet? Kontakta gärna oss via mail: per.granathbyrmo@liber.se