Hälso- och sjukvårdsrätt

Nyhet   •   Aug 17, 2012 13:59 CEST

Detta är en bok för dig som arbetar inom hälso- och sjukvården eller som kommer i kontakt med hälso- och sjukvårdens rättsliga regleringar. Boken redogör på ett lättillgängligt sätt för de delar av juridiken som avhandlar området. Den belyser även sjukvårdens bestämmelser om samverkan, i synnerhet med socialtjänsten, det vill säga även anknytande bestämmelser inom andra rättsområden.

I anslutning till varje kapitel finns instuderingsfrågor och lästips. Regelsystemen är uppföljda fram till den 31 december 2011.

Libers serie en introduktion för professionsutbildningar är lämpliga för samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar, men även olika former av personalutbildningar. Böckerna ger på ett pedagogiskt och lättillgängligt sätt tillräcklig kunskap inom centrala rättsområden för olika verksamheter med juridisk anknytning.

Läs ett utdrag ur boken här!

Köp boken här!

Om författarna:
Annika Staaf är fil. dr i rättssociologi och universitetslektor i juridik vid Malmö högskola samt knuten till Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet.
Lotta Wendel är jur. kand. och universitetsadjunkt vid Malmö högskola samt knuten till Juridiska institutionen vid Lunds universitet.
Lars Zanderin är fil. lic. i statsvetenskap, fil. dr i rättssociologi och universitetslektor (em.) i politologi vid Linnéuniversitetet samt knuten till Enheten för rättssociologi vid Lunds universitet.

Kontakt:
Förläggare: Carin Laurin, carin.laurin@liber.se, 040-25 86 12
För recensionsexemplar kontakta Sofie Breslin, sofie.breslin@liber.se.
Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/