Human up! Så byggs mänskliga varumärken

Allt vi tidigare lärt oss om att bygga varumärken är passé! Marknadsavdelningen har inte längre hela makten över varumärkesbyggandet. Detta är nu hela företagets ansvar och alla medarbetare måste vara med och bidra. Human up! handlar om den mänskliga aspekten av varumärkesarbetet. Genom att stärka och lyfta fram den viktigaste resursen – medarbetarna – kan du som chef skapa en attraktiv arbetsplats och ett mänskligt varumärke.

Om boken:
Human up! riktar sig till dig som vill utveckla ditt ledarskap och som förstår poängen med att rikta strålkastarljuset på medarbetarna. I boken blandas teori med exempel, konkreta råd och verktyg som du kan använda direkt i din vardag.

För de företag som förstår att kulturen och människorna är själva varumärket, blir den mänskliga aspekten av varumärkesbyggandet självklar. Varumärkessyfte och värderingar har blivit ett konkurrensmedel och ett framgångsrecept.

Human up! lär dig bland annat hur du

- stärker ditt chefsvarumärke

- stärker teamets varumärke och rykte internt

- stärker företagsvarumärket genom att lyfta fram experterna.

Om författarna:
Pia Lanneberg är utbildad journalist med över 20 års erfarenhet av kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete. Hon grundade en nordisk PR-byrå där hon arbetade som vd i många år. Hon är även ett flitigt anlitat bollplank för chefer, ledare och entreprenörer och har tidigare skrivit boken Ett starkt varumärke – din vassaste konkurrensfördel.

Kristina Bexelius är journalistutbildad statsvetare och har en bakgrund från bok- och tidningsförlag. Hon har arbetat som PR- och kommunikationschef på ett utbildningsföretag på både strategisk och operativ nivå. Hon är idag affärscoach och kommunikationsstrateg med gedigen erfarenhet av att facilitera workshops inom bland annat visions- och värderingsarbete.

Fakta:
Titel: Human up!
Författare: Pia Lanneberg, Kristina Brexelius
Förlag: Liber AB
Format:mjukband
ISBN: 978-91-47-12820-4

För intervju eller recensionsexemplar kontakta:
Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.

• human up!
  • liber management