Libers övningar i italienska: Läsförståelse och ordkunskap - Steg 1-2

Nyhet   •   Nov 29, 2011 15:41 CET

Läsförståelse och ordkunskap är ett nytt läromedel i form av kopieringsunderlag för gymnasiet och vuxenundervisningen. Materialet består av 30 nivåindelade texter som varvas med en mängd ordkunskapsövningar. Texterna är nyskrivna och anpassade för steg 1 och 2. Eleven får läsa om t.ex. turism, shopping, kärlek och äventyr men här finns också faktatexter bl.a. om italienska seder och bruk.

Övningarna är av olika typer, så som textrelaterade frågor, ordövningar och ordlekar samt muntliga och skriftliga fria övningar. Ett trevligt och effektivt sätt att öka elevernas ordförråd, befästa glosor och samtidigt varva undervisningen med något nytt.

Titel: Libers övningar i italienska Läsförståelse och ordkunskap steg 1-2, ISBN: 978-91-47-90562-1, CD

Brita Krottler, marknad, grundskola
Tel: 08-690 93 27, E-post:brita.krottler@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/