Libers övningar i spanska: Projekt Steg 1-3

Nyhet   •   Nov 29, 2011 15:42 CET

Välkommen till Libers övningar i spanska: Projekt i spanska 1–3! Här finner du 10 projekt av varierande omfång och inom olika teman. För varje projekt anges för vilket steg det passar, men många projekt kan du anpassa till den nivå du vill.

Libers övningar i spanska: Projekt innehåller 10 teman: ¿Vamos a tomar algo? om mat, menyer och att beställa på café; Gran Hermano om utseende och åsikter; Libros de cuentos behandlar läsförståelse; El medio ambiente om miljön; Mi futuro om yrken,drömmar mm; Ve a entrenar om fysiska aktiviteter; Quiero ser poeta: tankar, känslor och språk; ¿Conoces Barcelona?; La Guerra Civil och La Navidad. Här finns många godbitar som du kan plocka ut även om du inte vill göra hela projekten.

Varje projekt inleds med en målbeskrivning. I arbetsgången finns instruktioner till dig som lärare, hur du steg för steg genomför projektet. Du kan naturligtvis själv välja att plocka ut vissa delar på det sätt som passar dig och dina elever bäst.

Varje projekt innehåller ett arbetsblad som heter Evaluación del a alumno, en elevutvärdering. Där är det tänkt att eleverna själva prickar för i en lista vilka mål de tycker att de har uppnått under just det arbetsområdet. I en del projekt finns även ett litet sluttest, som du om du vill kan använda som repetition eller som en individuell utvärdering av vilka kunskaper som befästs.

Materialet ligger tryckt som pdf-fil på en cd-rom. Det är bara att skriva ut de aktuella arbetsbladen i så många exemplar som du önskar. Kopieringen är fri på din skola.

Mycket nöje!

Titel: Libers övningar i spanska: Projekt, ISBN: 978-91-47-90839-4, CD

Brita Krottler, marknad, grundskola
Tel: 08-690 93 27, E-post:brita.krottler@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild