Visions Nivåtest, kartläggning och studieplanering i grundläggande engelska - Steg 1-4

Nyhet   •   Nov 29, 2011 15:40 CET

Steg 1–4
Visions nivåtest, kartläggning och studieplanering är lämpligt för grundläggande engelska och gymnasiets individuella program. Materialet innehåller test på tre olika nivåer, där man väljer nivå utifrån hur man uppfattar elevernas förkunskaper: nybörjare, vissa kunskaper eller goda kunskaper. Resultatet ger stöd för att välja lämpligt läromedel. På varje nivå finns två likvärdiga test att variera mellan.

Materialet är utformat som ett kopieringsunderlag och en cd-skiva med hörförståelse ingår. Det finns tydliga bedömningsanvisningar som hänvisar till kursplanerna i engelska, och det finns även anknytning till kursplanerna i moderna språk och den gemensamma europeiska referensramen för språk.

Som kopieringsunderlag finns också:

- Intervjufrågor

- Self assessment/självbedömning

- Underlag för färdighetsprofil

- Till eleven: Handledda självstudier

- Utkast till underlag för övergripande studieplan för studier i engelska

- Planeringshjälp

Titel: Visions nivåtest, kartläggning och studieplanering i grundläggande engelska, ISBN: 978-91-21-21255-4, 96 sidor

Annika Callerud, marknad
Tel: 08-6909094, E-post:annika.callerud@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/