Bli en stjärna på att förhandla

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 16:47 CET

2010 blir argumentationens år. Argumentation inför riksdagsvalet, argumentation för överlevnad efter lågkonjunkturens härjningar och den ständigt närvarande argumentationen i livets privata skeden. Nu presenterar Liber Argumentera – och få andra att göra som du vill, som är full av råd och metoder som gör dig till vinnaren vid förhandlingar.

– Jag har utvecklat dessa metoder under mina tjugo år som säljare och företagsledare. På marknaden fanns allt från knepiga retoriska böcker till glättiga säljböcker med massor av text om att det är viktigt att argumentera. Men det saknas en bok som konkret, kort och koncist beskriver hur, säger författaren Karin Klerfelt.

Boken har en bredd som spänner från säljsituationer till politik. I den presenteras enkla, konkreta exempel som direkt går att tillämpa kring middagsbord, i styrelserum eller i TV:s morgonsoffor. Boken baseras till stor del på de tusentals situationer som Karin Klerfelts kursdeltagare har spelat upp, diskuterat och reflekterat kring under hennes kurser.

– Mycket kring argumentation är intuitiv kunskap, det vill säga vi gör mer rätt än vad vi tror. Om vi utgår från det vi gör rätt, så blir livet mycket lättare och roligare att leva. Läsaren kommer att känna igen sig i exemplen och framförallt få otroligt enkla modeller, “kakformar”, som man sedan bara kan applicera på sina egna argumentationssituationer, säger Karin Klerfelt.

Den här boken är skriven för alla dem som vill få gehör för sina idéer, förslag och önskemål. Den är praktisk och ger läsaren enkla modeller och verktyg för att argumentera på ett framgångsrikt sätt.

Om författaren: Karin Klerfelt driver utbildningsföretaget Astracan och är en flitigt anlitad föreläsare och kursledare. Hon är även författare till boken Mer lust – nytta – resultat. Hon har ett regeringsuppdrag som ambassadör för kvinnors företagande och är initiativtagare till ”Entreprenörer som stöttar entreprenörer” ihop med Hand in hand.

Kontakt: karin.klerfelt@astarcan.se, 0707-41 41 03

Fakta om boken:
Titel: Argumentera – och få andra att göra som du vill
ISBN: 978-91-47-09061-7
Rek. internetpris: 225 kronor

Information:
Förläggare: Lars Abramson, lars.abramson@liber.se, 040-25 86 24.
För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Nina Kerfstedt, nina.kerfstedt@liber.se, 08-690 92 34.

Liber AB, etablerat 1973, är Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd.