Christina Ramberg tar över arbetet med klassisk juridikbok

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2010 09:55 CET

Boken Civilrätt, som ges ut av Liber, är en riktig klassiker. I år tar Christina Ramberg över ansvaret att uppdatera och se över denna viktiga juridikbok efter Anders Agells bortgång i november 2008.

Samtidigt firar boken 100 år och kommer i augusti ut i sin 21:a upplaga.

– Det är väldigt roligt och hedrande å ena sidan, ansvarstyngande å andra sidan och mest av allt känns det som en spännande utmaning, säger Christina Ramberg.

Om författaren: Christina Ramberg är professor sedan 1998 vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet, där hon ansvarar för terminen i grundläggande civilrätt och för fördjupningskursen i kommersiell avtalsrätt. Hon har skrivit många böcker och artiklar i avtals- och köprätt och har varit internationellt engagerad i FN och i the Study Group for a European Civil Code. Christina Ramberg är även praktiskt verksam som rådgivare till advokater och som skiljeman.

Kontakt: christina.ramberg@law.gu.se

Information:
Förläggare: Carin Laurin, carin.laurin@liber.se, 040-25 86 87.
För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Nina Kerfstedt, nina.kerfstedt@liber.se, 08-690 92 34.

Liber AB, etablerat 1973, är Nordens största läromedelsförlag med utgivning som riktar sig till hela utbildningsmarknaden och till professionella yrkesutövare inom ekonomi, juridik, beskattning, medicin/vård, pedagogik, teknik och offentlig förvaltning. Ägare sedan 2007 är Bridgepoint Capital Ltd. www.liber.se