Har du öppet?

Att kundservice är viktigt är vi nog alla överens om. Att framgångsrika företag tar hand om sina kunder, lyssnar på dem och ser till att de känner sig värdefulla är vi säkert också överens om. Men det är sällan kundservice har hand om kunderna i sociala medier. Varför?

Det handlar om att öka statusen på kundservicen i företagen och våga låta dem ta samtalen även i sociala medier. För det gäller att vara snabb. Vi konsumenter kan enkelt göra våra röster hörda och samla fler som ropar med oss. På facebook. På twitter. I bloggosfären. Och det stormar lika snabbt om produkter och tjänster som det gör med kultur.

Kundrelationer i sociala medier är boken för dig som inte har kommit igång, som kanske tycker att det är läskigt, obehagligt med sociala medier, eller som faktiskt gjort fel. Det här är boken som avdramatiserar det hela, säger författaren Stephanie König .

Sverigestudien 2012 visar att företag beter sig om att de ”längtar efter ett rikt inre liv utan förändringar och utan kunder”. För dig som vill flytta företagets fokus från att ”ha kul på jobbet” till ”nöjdare kunder” är spelplanen vidöppen. Stephanie König går systematiskt igenom hur. För dig som inte ser kundservice uteslutande som en kostnad utan värdesätter relationen till dina kunder, när de vill ha en relation till dig. Har du öppet då?

Om författaren
Stephanie König
är utbildningskonsult, grundare och VD för Sofy AB. Sofy står för So For You och visar vad Stephanie tycker är viktigt. König har drivit företag sen 1994 och har en lång och bred erfarenhet av utbildning, organisationsutveckling och strategier i sociala medier. Hon är en uppskattad föreläsare, har utbildat tusentals människor och brinner för att stärka kundrelationer. Stephanies bok Motivera genom feedback  fick hederspris som årets ledarbok 2007.

e-post: stephanie@sofy.se
tel: 0708-955 554
info@sofy.se
tel: 08-654 44 66

Fakta om boken
Titel: Kundrelationer i sociala medier ISBN: 978-91-47-09885-9
Läs ett smakprov av boken här

Förläggare: Sten Lindquist, sten.lindquist@liber.se, 040-25 86 94.
För recensionsexemplar kontakta Cecilia callander, cecilia.callander@liber.se.
Här finns högupplösta bilder: http://b2b.liber.se/bild/

• stephanie könig
  • kundrelationer i sociala medier
  • sociala medier