Lotta Edholm omvald till Folkpartiets partistyrelse

Karl Rydå
presschef

Lotta Edholm omvald till Folkpartiets partistyrelse

Folkpartiets landsmöte omvalde i går kväll Lotta Edholm som ledamot av Folkpartiets partistyrelse. Lotta Edholm, skolborgarråd och gruppledare för Folkpartiet i Stockholms stad, har varit ledamot av Folkpartiets partistyrelse sedan hösten 2007. Sedan 2010 ingår Lotta Edholm i Folkpartiets partiledning.

- Det är hedrande att få medlemmarnas förtroende för ytterligare en period som ledamot av Folkpartiets partistyrelse. Den stora utmaningen nu är att bidra till en valseger för Folkpartiet nästa år. Jag är övertygad om att det blir ett framgångsval för Folkpartiet, säger Lotta Edholm (FP), skolborgarråd och gruppledare för Folkpartiet i Stockholms stad.

Fakta:

Folkpartiets partistyrelse väljs av partiets landsmöte. Landsmötet äger rum i Västerås den 14-17 november 2013. Landsmötet har också antagit ett nytt partiprogram för Folkpartiet.

Mer information om Folkpartiets landsmöte: www.folkpartiet.se/landsmote