Pressinbjudan: Invigning av Liljevalchs Hubb

Pressinbjudan: Invigning av Liljevalchs Hubb

Tid: Torsdag den 28 augusti kl 17.00
Plats: Industrivägen 14 (ligger strax söder om Hagalund och norr om nya Karolinska Sjukhuset)

Liljevalchs Hubb är en knutpunkt där kreativitet kan utforskas, utvecklas och visas upp. Här erbjuds ett 25-tal konstnärer och kreatörer projektplatser i Hagalunds industriområde.

Välkommen till invigningen kl 17.00 med Madeleine Sjöstedt (FP), kultur- och fastighetsborgarråd i Stockholm, Marianne Damström Gereben (FP), kultur- och fritidsnämndens ordförande i Solna och Per-Arne Rudbert, vd för Humlegården Fastigheter. Kom och utforska det kreativa huset, tala med kreatörerna och se/hör deras verk, upplev performanceartisten Iris Smeds med Vaska Fimpen.

Fakta:
Syftet med projektet Liljevalchs Hubb är att skapa bredare kontaktytor mellan kreativa aktörer och det etablerade kulturlivet i Stockholmsregionen, att få till möten mellan konstnärliga utövare och institutioner, företag och organisationer. I lokalen på Industrivägen 14 finns ateljéplatser för såväl konstnärer som filmare, scenografer, filmare och fotografer. Här ska finnas möjlighet till utbyte av idéer och erfarenhet och ges impulser till samarbete. Men verksamheten ska också vara utåtriktad med mindre utställningar, seminarier, föreläsningar och andra konstnärliga event. Projektet är initierat av Liljevalchs och sker i samarbete med Humlegården Fastigheter AB och Solna kommun. Det administreras av Liljevalchs/Stockholm konst.

Kontakt: Folkpartiets pressjour, 076-122 94 86